17 Temmuz 2020 Cuma

DİZİ YORUMU // THE CORONER


Kanal: BBC One

Sezon/Bölüm sayısı: 2 sezon / 20 bölüm

Yayımlandığı yıl: 2015

Tür: Dram, Polisiye

Oyuncular: Claire Goose, Matt Bardock

***

DİZİ YORUMUM:

Merhaba :) Tivibu Seç izle klasöründe dizi bölümünde keşfettim bu diziyi. Mini dizi sayılır. Ancak ilk sezonunu izleyebildim 2.yi eklememişler. İnternette baktığımda bulamadım. Coroner isimli başka bir dizi var hep o çıkıyor. Bu dizi eklenmemiş ya da benim baktıklarımda yok.

Olaylar kurgusal bir Güney Devon sahil kasabasında geçiyor. Küçük yer olduğu için genelde herkes birbirini tanıyor. Deniz ve diğer manzaralar diziye hoş bir atmosfer katmıştı. Sorgu yargıcı Jane Kennedy ve Dedektif Çavuş Davey Higgins başroller. Sorgu yargıcının başrolde olduğu bir diziyi ilk kez izledim sanırım. İkisi ilk gençliklerinde sevgiliymiş. Sonradan başka yollara gidiyor hayatları ancak Jane kasabaya yeniden taşınınca ortak olmak zorunda kalıyorlar.


Her bölümde başka bir cinayet inceleniyor. Kurgular güzeldi. Kafa dağıtmalık güzel bir dizi. Her bölüm sonunda cinayet mi başka bir şey mi olduğunun kararı yazılıyor. İpuçlarını takip etmeleri, sorgulamaları güzeldi. Bazı bölümler drama bağlanıyordu hatta çoğu öyle. Hayatta insanın başına beklenmedik şeyler geliyor. Diziyi izlerken ufak ayrıntıların önemini görüyoruz.

Jane boşanmış ve genç bir kızı var. Annesi ile yaşıyor. Annesi barmen. Annesi ve onun sevgilisi acayip karakterler. Kasabada olan biten her şeyden haberleri var ve herkesi tanıyorlar. Bara gelenleri inceledikleri için. Bu sayede bazı cinayetlerin çözülmelerinde yardımcı oluyorlar. Kişilik olarak da kendilerini çok genç sanan, deli dolu, herkesin yanında flörtleşebilen tuhaf yaşlılar jdhdm

Davey ise Annette isimli bir kadınla evli ama onu bir kez bile göstermediler ilk sezonda. Çokça merak ettim. Çünkü Davey ve Jane’in birbirlerine hala ilgisi var ve bazen onlar da flörtleşiyor. Yani karısını kısmen aldatıyor diyebilirim. Bu hoşuma gitmedi. 2.sezonda ne olmuş merak ediyorum. İnşallah tivibu hemen yükler onlara mesaj attım. Bir de diğer hoşuma gitmeyen şey çoğu bölümde Jane’in olayla ilgili kişilerle romantik randevuya çıkmasıydı. Bunlar hariç dizideki diğer şeyleri sevdim. Konusu, kurgusu, bölüm sonunda çıkarılacak ders vermeleri, karakterler, ortam…

Kısa ama ilgimi çeken, çokça beğendiğim bir dizi oldu. Uzun zamandır Kore dizisi izliyordum, İngiliz dizisi izlemek tuhaftı. Akşamları otururken bu diziden 1 2 bölüm izleyerek hemen bitirdim, iyi geldi. Sınavlarım yeni bitti. Kpss çalışmaya başladım. 2 sene sonra gireceğim asıl kpss ye ama bu sene de girip kendimi deneyeceğim. O yüzden çalışıyorum azıcık da olsa.

9 yorum:

  1. Sınavların bitmiş ne güzel. Kendine hemen yeni bir hedef belirlemen de çok güzel. Günde bir iki doz dizi iyi bir mola. Sevgiler Hilalciğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet teşekkkürler :) hiç boş kalamıyorum anında başka şeye sarıldım ama bazen de yoruluyorum artık olduğu kadar. dizi izlemek rahatlatıyor beni çokça =)

      Sil
  2. aaaa belki senin dediğin diğer coroner adlı diziyi izledim daha yeni izledim var blogumda. nefis bir kanada suç dizisi yaa. polisiye yani. bu da iyimiş ama olabileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen onu da merak ettim izleyeceğim :) okurum şimdi yorumunu

      Sil
  3. Polisiye sevdiğini görüyorum. Bende severek izlerim bu tarz dizileri. Aaah o kpss.. Ben de giricem bu sene. Bakalım nasıl olucak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da kolaylık dilerim kpss de :)
      evet polisiye en sevdiğim türlerden =)

      Sil
  4. Mini dizi ise iyi. Sonbaharda izlerim ☺️

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...