18 Eylül 2021 Cumartesi

AVONLEA (YEŞİLİN KIZI ANNE #2) – L.M. MONTGOMERY

 

Merhaba :) Kitabı ok uzun zaman önce okudum ama bir rehavet çöktü yorum yazamıyorum bayağıdır. Kitap çok tatlı ve güzeldi yine. Ama bence ilk kitabı daha iyiydi. Kitabın çoğunu uzun yolda okudum yolculuğumu keyifli hale getirdi :)

Anne 16 yaşında artık. Büyümüş ve artık daha az soru soruyor. Yine çok neşeli, yerinde duramayan, hayalperest bir kız. Marilla’nın gözlerinde sorun var diye üniversiteye gitmekten vazgeçip Green Gables’ta öğretmenlik yapmaya başlıyor. Şiddetten uzak ve iyi bir öğretmen olabilmek için çok çabalıyor. Başlarda zorlansa da sonraları çocuklar ona alışıyor seviyor. Aynı zamanda hayatlarında kocaman bir değişiklik oluyor. Marilla öksüz kalan ikizleri evlat ediniyor. Evlat edinmekten korkan kadın Anne sayesinde o kadar değişti ki! Muhteşemdi o çocuklara sahip çıkması. Biri kız biri erkek, kız olan çok uslu akıllı erkekse tam tersi çok yaramaz söz dinlemez biri. Davy Anne’den daha çok soru soruyor bilmek istiyorum diyor ama soruları genelde daha saçma ;) Anne ve Marilla onları eğitmek için çabalıyor ikisinin de farklı yöntemleri var :)


Anne, yeni taşınan ve herkesten uzak duran komşusuyla arkadaşlık etmeye çalışıyor. Onun samimi hallerine o da karşı koyamıyor. Bir yandan öğrencisi Paul ile anlaşıyor onu kendisine benzetiyor hayal gücü yüksek bir çocuk. Kasabanın gençleri ile kasabayı geliştirme derneği kuruyorlar ve güzel işler için çabalıyorlar. Diana ile bir yere giderken kaybolup harika bir insanla tanışıyorlar. O kişiyi çok sevdim ve tabi hüzünlü aşk hikayesini de :)

Sıradan gibi görünen ama küçük mucizeler barındıran bir kitaptı yine. Hayatın da öyle olduğunu gösteriyor bize Anne. Hayatta yaşamaya değer mutluluklar var onu fark edebilmek ve tadını çıkarabilmek önemli olan.

Sakin ama hoş bir kurgusu var. Seri çok abartıldı, sanırım insanlar samimi, neşeli sorular soran ve her şeyden mutluluk çıkaran kıza hasretmiş :) Kitapların arasına başka kitaplar koyarak okuyun bence sıkılmayın seriden. Ben öyle yapıyorum.

Uzun zamandır yorum yazacak hali kendimde bulamıyordum. Bugün yazma isteğim geldi. Kardeşimle bir sürü dizi izledik en beğendiklerimin yorumunu yazabilirim ya da direkt o listeyi eklerim. Bir sürü kitap yorumu da gelecek. Okullar açılacak hayatıma düzen gelir artık. Tekdüze hayattan kurtulacağım galiba. Üniversite, stajlar, kpss çalışma derdi ve blogger ile dolu bir hayat bekliyor bu dönem beni tabi yine okulları kapatmazlarsa. O kadar sıkıcı ve mutsuz bir süreç geçirdim ki çoğu kişi böyledir belki. Çok bunaldım her şeyden. En güzel zamanlarımız gitti. Üniversiteyi 1.5 yıl okumuş gibiyim göz açıp kapayana kadar 4.sınıf oldum. Bu durum da canımı çok sıkıyor hayatta heves ettiğimiz ne varsa elimizden alındı böyle olacağı varmış ama öfkeliyim buna sebep olanlara. Şimdi okulu açıyorlar ama hevesimiz kalmadı ki çok şeyi kaçırdık, yeterince öğrenemedik. Mezun olacağız ve tecrübesiziz. Korkutuyor gelecek günler beni. Bu yüzden ve anlatamayacağım şeylerden dolayı blogdan uzaklaşmıştım. Enerjim yoktu çünkü yazmak için, kelimeleri toplayıp cümleler kuramadım. Her şey gözümde öyle büyüdü ki erteledim işlerimi hep. Bi tembellik çöktü. Yorucu bunaltıcı bir dönemden sonra bunu bekliyordum ama tüm yaz uzak kalmışım nerdeyse, bunu beklemiyordum. Anlatamadım işte ama artık eski enerjime kavuşmak istiyorum bu böyle gitmez. Geri döndüm inşallah.

Sizler nasılsınız?? özlediniz mi beni :)

11 yorum:

  1. Aramıza dönmene sevindim. :)
    Bu kitabı ben de okumuştum, bir türlü tanıtım yazma fırsatım olmadı. Güzel bir kitaptı ama ilki bence de daha iyiydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sevindim :) evet ilki daha iyi geldi bana da. sen de yaz okuruz yorumunu inşallah :)

      Sil
  2. hoş buldum :) evet aynen o tarif ettiğin şeyleri yaşadık valla. hatta zaman zaman yaşıyoruz bir gün iyiysem diğer gün kötüyüm. bitmek bilmedikçe belirsizlik sürdükçe benim stresim katlanarak artıyor hep böyle olmuştur. sevdiğim şeyleri yaptım. kitap okudum dizi zaten bolca izledik gece geç yattık vs. gezdik de önceki yaza göre. ama günlük yazmayı bırakmıştım ona tekrar başlamak istiyorum senin gibi beni de o çok rahatlatıyor hem de olaylara dışardan bakma imkanı da buluyorum öyle sanki. sevmediğim insanlarla temas kurmama konusunda iyi değildim bazı şeyler yüzünden ara ara iletişime geçmek zorundaydım. ama artık biraz daha sadeleştirebilirim belki. şarkı dinlemeyi neredeyse bıraktım gibi önceden hep otobüste dinlerdim günlük dozumu ama artık yapamıyorum, galiba evdeyken şarkı açmalıyım stresi düşürdüğü kanıtlanmış onun da. lise arkadaşlarım benim de kendimi en rahat hissettiğim kişilerden onlarla birçok kez buluşabildik şükür.
    uygulamalı bölüm oluşu beni zaten kat kat strese soktu çünkü biz en başından beri staja gidiyorduk ondan ayrı kaldık telafi de olmayacak. sıfırdan başlıyor gibi olacağız stajlara. açıklandı ayda 1 kez yüz yüze gidecekmişim mesela halk sağlığı hemşireliği dersim için ruh sağlığı için de aynı şey olur. stajlar kaç gün belirsiz. kafamı işte böyle belirsizlikler olunca tam boşaltamıyorum gibi bi de hep erteleme hali içindeyim onu azaltmam gerek. biraz ben de toparlanacağım okula gitmek motive edecektir. inşallah dediğin gibi her şey gönlümüzce olur ve kurtuluruz bu belalardan. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  3. oleeey oleey oleey özledik tabiii yaaaa :) hadi hadi geçti hepsiii, boşver geçmişiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de özledimm :) inşallah o bunalımlı günler yine gelmez. bakalım hayırlısı olsun

      Sil
  4. Çok özledik. İyi ki döndün. Bir daha bu kadar ara verme. Göreceksin bak yazmak sana da iyi gelecek.

    Ben dizisini izledim ve çok sevdim. Seriyi de okumak istiyorum ama bütün kitaplarının basılmasını bekliyorum. Belki basılmıştır. Bir ara her gün yeni bir kitabı çıkıyordu :-) Yakın zamanda olmasa da mutlaka okumak istiyorum. Yorumunda hiç Gilbert'ten bahsetmedin. Kitapta var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sizleri özledim :) umarım yazarım ve iyi gelir buna inanıyorum ben de.
      gilbert var tabi ama çok bir şey olmadı aralarında daha yeni başlayacak :) ben de bahsetmeyi unutmuşum.
      diziyi bir bölüm izledim ama sonra devam edeceğim :) evet kitaplar çıkıyor. koridor daha geç basıyor galiba.

      Sil
  5. Başarılar dilerim 😊. Taslaklarda birikenler hepimizin ortak sorunu sanırım onları yayınladıkça içim rahatlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle aklımızda olan mutlaka yazmalıyım dediklerimizi yazdıkça rahatlıyoruz :)

      Sil
  6. yeni takibe aldım ama ben de bir hoşgeldin diyeyim diğer yazılarında görüşmek üzere sevgiler :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...