17 Temmuz 2021 Cumartesi

PORSUK AĞACI CİNAYETİ – AGATHA CHRISTIE

 

Merhaba :) Kitabı beğendim ama bir şeyler eksikti. Agatha’dan bu kitaba benzer başka bir kurgu daha okumuştum önce belki de ondan dolayı tam beklediğimi bulamadım. Ama yine de güzeldi Agatha kurgularını seviyorum. Eksikliklerin en büyüğü bence Miss Marple’dan çok az bahsedilmesiydi. En kilit anlarda okuduk onu ama ben onun Poirot gibi kitabın tümünde aktif olmasını isterdim.  Müfettişler daha aktifti kitapta. O yüzden biraz sıkıcıydı.

Rex Fortescue aşırı zengin bir adam seveni yok denecek kadar az. Ayrıca yasadışı kötü şeyler yaparak zenginliğini arttırmış. Parayı ve gücü seviyor. Bir gün zehirlenerek öldürülüyor. Porsuk ağacı zehri olduğunu söylüyorlar. Evlerinin bahçesinde de bir sürü porsuk ağacı var ama onun zehirli olduğunu ilk kez duyuyor evdekiler. 


Adamın ölümüne kimse üzülmüyor desem yeridir. Evde ölen adamın genç karısı, ilk karısının ablası, oğlu gelini, kızı ve hizmetçiler yaşıyor. Rex Fortescue diğer oğluyla kavgalı. O da cinayetten sonra eve çıkageliyor babasının onu çağırdığını iddia ediyor. Maden olayı yüzünden düşman oldukları bir aile var. Polis hem evdekileri hem de geçmişte yaşanan o olayın mağdurlarını araştırıyor.

Aile sırları, para, düşmanlık kurguyu oluşturan temel şeyler. Katil çocuk tekerlemesinde anlatılanları gerçekte uyarlıyor cinayetler böyle şekilleniyor. Para yüzünden insanların gözü dönüyor cidden. Agatha’nın kurgularında paranın kölesi olmuş insanları anlatması güzel bence.

Polisiye okumak isteyenlere ve Agatha Christie severlere öneririm. @hayatim__kitap öncülüğünde #polisiyetutkunları grubumda bu ay #porsukağacıcinayeti ni okudum. 

12 yorum:

  1. Nedense Agatha pek okumuyorum. Bir iki kitabını biliyorum ama tarzı hep aynı gibi geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benzeyen kitapları var. bi dönem maddi sorunlar yüzünden sanırım çok kitap çıkarmış birbirine benzeyen. ama ben yine de seviyorum ara ara okuyunca iyi oluyor.

      Sil
  2. Teşekkürler canım. Sevgiler selamlar 🤗👏🤚

    YanıtlaSil
  3. evet unutuluyor art arda okuduysan bi de karışıyor. benim de öyle oluyor. bence de poirot un maceraları daha güzel :)

    YanıtlaSil
  4. Bir dönem arka arkaya Agatha okumuştum hep. Uzun süredir okumadım ama yazarın kitabın başında ipuçları vermesi hoşuma gidiyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Agatha Christie klasikleri.... 😍😍😍

    YanıtlaSil
  6. Yazardan sadece On Küçük Zenci'yi okudum. Çok fazla kitap yazmış. Yazarı sevenler için süper bir durum :-)

    YanıtlaSil
  7. Tarzı hep aynı olan yazarları okuduğumda kitabın sonunu hep tahmin edebiliyorum. Bu yüzden Pek etkilenemiyorum bu yazardan.Ama kitapları sürükleyici.

    YanıtlaSil
  8. Awesome your post :)
    have a nice day

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...