29 Eylül 2021 Çarşamba

GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN YANLIŞ, VİCDANA ZULÜMDÜR – GÖKHAN YILDIZ

 

Merhaba :) Güzel bir romanla geldim. Kitabın adı direkt dikkatimi çekti (uzun, etkileyici) ve bir oturuşta bitirdim. Masum bir katil yazıyor ya dedim ki nasıl yani ama okudukça hak verdim. Çok başarılı olmuş kurgu, gerçeklere yakın bir hikayesi var. Belki de yaşayanlar vardır hayatta her şey insan için. İmkansız dememeli her şey başımıza gelebiliyor. Alper’in başına da çok kötü bir şey gelir ve hapse düşer. Vicdan azabı kat kat fazladır kaza ile olması bunu değiştirmez. Hapisten çıkınca onun hikayesine ortak oluyoruz. Kardeşine kendini affettirme, hayatını iyi bir yola koyma çabalarını empati yaparak okudum. Oldukça üzücüydü. Alper’in mücadelesi güzel bir dille sürükleyici olarak yazılmış.


Güvendiği insan onu sırtından bıçaklar, hiç beklemediği bir insan ise ona destek çıkar. Dostun da düşmanın da değişebiliyor hayatta bunu kitap boyunca net olarak gördük. Alper her şeye rağmen dik durmaya çalışır, elinden geleni yapar. Vicdan azabını dindirmek için dişini tırnağına takar. Kardeşi onu affetsin diye beklerken kendini affedebilmeyi de öğrenmeye çalışır.

Alper’in hapisten çıkınca dış dünyaya adapte olmak için yaptıklarını da okumak güzeldi. O, 5 yıl hapisteyken dışarda akıp giden bir hayat var ve dışarı çıktığı anda yapayalnız, evi, işi, parası yok. Hayatta kalmaya ama aynı zamanda tekrar hapse düşmemeye çalışır. Bunları başarabilecek mi diye çok merak ettim. Empati yapmamız açısından çok kıymetli bir kitap. Evet hapisten çıktım diyenlere karşı toplum olarak büyük ön yargımız var ama o kişi o hale nasıl geldi? Bile isteye mi yaptı yoksa kaza mı? Hapiste cezasını çekmiş bari kalan hayatında iyi geçirme şansı olsun. Her insanın ikinci şansı vardır.

Etik dersinde de gördük belki daha sonra o insan iyi birisi olacak ya da zaten iyiydi bi anlık hata ile öyle oldu bunları düşünmeden yargıya varmak ve o insanı tek başına bırakmak kötü bir şey. Hayatta iyi kötü diye net bir ayrım da olmuyor ki bu değişebiliyor. Ayrıca hapisten çıkanlara iş verilmezse daha çok suç işlemeye itilir bence o kişi. Yine de Alper iş bulmaya çok çabaladı ama arkadaşı alıştığı kötü hayatı yaşadı sizce kimin sonu iyi olmuştur?

Sahaf Bilal amca gibi insanlar umarım çoğalır. Alper gibi zor demeden iyiyi bulmaya çalışanlar da. Benim için kısa ama duygu düşünce yüklü bir okuma oldu. Tavsiye ederim. 

@mehtapinkitaplari öncülüğünde @kutluyayinevi nden çıkan @gokhanyildiz_9 un kitabı #geridönüşüolmayanyanlışvicdanazulümdür ü okuduk.

 

12 yorum:

  1. Kitabın ismi ilgi çekici gerçekten. Karakterin durumunu yaşayan çok insan vardır, ön yargılı olmamak lazım. Böyle bir durumla karşılaşsam yargılamadan önce sebebini bilmek isterim. Mesela çocuklara karşı işlenecek suçlar ya da sapıklık affedilemeyecek şeyler benim açımdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısın o tarz suçları affetmek imkansız gibi. bu romandaki karakterinki bir kaza ve asla öyle olmasını istemezdi. gerçi kaza olmasa da cezası bittiyse onu hayata yeniden karıştırmak lazım yani sonuçta daha uzun yılları vardır iyi bir insan olabilir.

      Sil
  2. blogunu son yazıma koydum cicii :)

    YanıtlaSil
  3. piku madem aklımda olsun, senin instada da görmüştüm, ismi ve kapağı sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okursun sen de belki yorumunu yazarsın ben de okurum onu :))

      Sil
  4. Selamlar, yazar hayatın içinden bir konu seçmiş. Alper'in hayata karışmak için gösterdiği çabayı ve karşılaştığı sorunların açılımını merak ettim.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sırf o yüzden bile okunur. gayet güzeldi. rica ederimm :)

      Sil
  5. böyle yaşanmışlıklar olabiliyor, etkileyici gibi duruyor, yazdım bir kenara :D teşekkür ederim paylaşım için...

    YanıtlaSil
  6. İlginç bir konuya benziyor 🙂

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...