23 Mart 2021 Salı

DİZİ YORUMUM // THE MİST

 

Tür: Gerilim, Korku

Yönetmen: Adam Bernstein, T.J. Scott

Senarist: Christian Torpe, Stephen King

İlk bölüm yayın tarihi: 22 Haziran 2017

Uyarlandığı eser: Öldüren Sis

Sezon sayısı: 1

Bölüm sayısı: 10

Merhaba :) Stephan King’in romanından uyarlama 2017 yapımı bir dizi The Mist. İlk çıktığı zaman fragmanını görüp çok merak etmiştim izlemeye bugün fırsat buldum, 10 bölümü hemen bitirdim. Tabi sardırdım bazı saçma sahneler vardı saçma konuşmalarla dolu oraları atlayınca çabuk bitti ;)

Gizemli bir sis küçük bir kasabayı kaplıyor. Sokakta dolaşıp hayatta kalmak mümkün değil, üstelik bir insan geçince sis iyice yoğunlaşıyor. Hayvanlar gelip zarar veriyor ya da insana hayal gördürtüp kendine zarar vermesini sağlıyor. Çok acayip bir sisti bence bu hayal mevzusuna girmemelilerdi, ben sandım ki sis direkt girer girmez zarar veriyor öldürüyor. Öyle olmadı evet bazısı ölüyor ama bizimkiler hızlıca koşarak sis yoğunlaşmadan başka yere sığınıp hayatta kalabildiler. Zamanlama önemli yani. Yine de mantığıma oturmayan şeyler vardı. Korku dizisinde mantık aranmasa da bilimkurgu da olduğundan mantıklı açıklama bekledim. Sis nereden gelmişti? Neden bazısına zarar vermiyordu da bazısını çok acayip şekillerde öldürüyordu? Ordu ne işler karıştırıyordu? Dizi boyunca bunları merak ettim ama cevaplarımı alamadım tam olarak.


Kevin ve Eve evliler mutlu görünen ama olmayanlardan. Ebeveynlik hakkında zıt davranışlarda bulundukları için kavgalılar. Alex onların kızı. Bir gün partiye gidiyor orada tecavüze uğruyor yakın arkadaşı da hoşlandığı çocuğun ona bunu yaptığını söylüyor. Bu olayı niye karıştırdılar diziye anlamadım ama galiba karakterleri iyice birbirine düşürmek için. Sonraki gün her şey yolundan çıkıyor. Eve ve Alex alışveriş merkezindeyken, Kevin de polis merkezindeyken gizemli bir sis ortalığı kaplıyor. Dizi gerçekten güzel başladı ilginçti. Sürükleyiciydi eğer olmasa 1 günde bitirmezdim. Ne olduğunu ne olacağını merak ettim. Ama bir şeyler eksikti işte.

Kevin ailesine ulaşmaya çalışıyor. İki suçluyu (Bryan ve Mia) hapisten çıkarıyor. Onlar ve Alex’in yakın arkadaşı ile yolculuğa çıkıyor. Telefon çekmiyor, arabalar çalışmıyor, çalışan araba bulmak zor oluyor. Suçlulardan birisi katil ve hırsız diğeri de ordudan bir adam ancak geçmişini tamamen unutmuş. Gözünü açar açmaz sisle yüzleşiyordu. Bunların birbirini koruma kurtarma çabası güzeldi. Zaten hep böyle dizileri sevmişimdir. Aile üyeleri ayrı düşer, birbirlerini bulmaya çalışırlar. Bir yandan da hiç tanımadıkları insanlarla ekip olup birlikte hareket ederler. Bu da o tarz dizi.

Dizi polis merkezi, hastane, kilise, alışveriş merkezi ve yollarda geçiyor. Kevin ve ekibi hep koşuşturma halindeydi Eve ve kızı da saçma olayların kişilerin içine düştüler. Aksiyon gerilim iyiydi.

Alışveriş merkezindekilerin fikirleri kötülük dolu, kuralı çiğneyen olursa direkt sise atıyorlar. Yiyecekleri bitince iyice kontrolden çıkıyorlar. Dizide şöyle bir şey var kimse masum kalamıyor. Herkes ya geçmişte katilmiş kötüymüş ya da bu sis gelince katile dönüşüyor, kötü şeyler yapıyor. Böyle olaylarda insanların normal kalması beklenemez ama gerçekten acımasızlaşmaları da korkutucu. Herkesin kapana kısıldığı şeyler olunca hayatta kalma içgüdüsü ağır basıyor ve kendini kurtarmaya çalışıyor. Yine de acımasızlık acımasızlıktır. Dizide ailevi sırlar ve tecavüzü kimin yaptığı ortaya çıksa da ordunun neler karıştırdığını ve asker adamın geçmişini öğrenemedik. Üstelik yaşlı bir kadın vardı kendisinin doğa ananın elçisi olduğunu iddia ediyordu. Sis ona zarar vermedi, insanlara saçma şeyler yaptı o. Finalde de saçma bir şey oldu. Tam anlayamadım. 2.sezon olsaydı bunları öğrenirdik ama keşke biraz daha ipucu verselermiş.

Diziye büyük beklentiyle başladım, King meşhur bayağı ama hiç okumadım kitaplarını tabi çok istiyorum bir gün okurum. Dizi uyarlamalarını izlediğim oldu daha önce de. Bence saçmalıyorlar bir yerden sonra tabi kitap nasıldır bilmiyorum ama bunların sonundan daha iyi olduğu kesin. Dizi tek sezon ve 2.sezon iptal edilmiş izlenmesi iyi değil diye. Aslında konusu çok iyi. Ama beni hayal kırıklığına uğrattı.

Sisle ilgili şeyleri öğrenemesek de en azından ordunun ne yaptığını anlasaydık sisi onlar mı üretti acaba? Yaşlı kadın neydi niye öyle davrandı? Doğanın kötüleri yok ettiğini falan diyordu ama mantıklı bulmadım.

2.sezonun iptal edildiğini daha önceden araştırmış olsaydım yine de izler miydim bilmiyorum ama galiba izlerdim merak ağır basmıştı. Hayatta kalma çabaları güzeldi dediğim gibi ama bilimkurgu kısmı iyi değildi. Korku da az vardı gerilim ağır basıyordu. Kevin, Mia ve Bryan’ı sevdim diğer karakterlere ısınamadım. Mesela şey saçmaydı kapıların pencerelerin boşluğundan sis nasıl içeri sızmıyordu? Sis sadece yoğun olunca mı zarar veriyor cidden oraları anlayamadım.

Bu tarz kurguları sevenlere öneririm. Ama 2.sezonun iptal olduğunu bilerek başlayın. Keşke 2.sezon da gelseymiş merak içinde kaldım. Ben sonra kitabını okumak istiyorum. Diziyi sevdim gibi ama bir yandan da eksiklikleri vardı içime sinmedi tam. Under the Dome dizisi de böyleydi inanılmaz merak ettirdi ama içime sinmedi sonra onu yarım bırakmıştım. Kararsız bıraktı yine de izlemiş olduğum için mutluyum :) 

(fotoğraflar internetten alıntı.)

14 yorum:

  1. Kitabını merak ediyordum. Film dediğiniz gibiyse çok soru işareti bırakıyor kafada. Sanırım beni de yeterince memnun etmezdi. Ben de mantığa dikkat edenlerdenim. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi var o iyiymiş ama dizisi 1 sezon ve 2.sezonu iptal edildiği için çok soru bıraktı bende. zaten kitabını okumadım filmini izlemedim yani konuya hakim değildim. ama belki konuyu bilenler için iyi gelir keşke iptal edilmeseydi 2.sezon bence güzel olurdu o zaman :)

      Sil
  2. Filmini severim. İki-üç kere izledim. Diziye geçen sene bı bakmıştım. İzlediğimi bile unutmuşum. Gereksiz uzundu. Film yeterliydi bence. Çok benzer konular. King kitaplarından uyarlandığını bilmiyordum. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet filmi sevmişler. dizi aslında mini dizi olarak planlansaydı ve tüm soru işaretleri cevaplansaydı harika olurdu :)

      Sil
  3. filmini izlemiştim dizi de iyi sayılır, ikinci sezonu bekliyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi izlemedim ben ama aklımda. dizinin 2.sezonu iptal edilmiş ama belki de bir gün çekilir belli olmaz.

      Sil
  4. the rain ben de hala 2.sezonu izleyemedim. aslında sevmiştim ama bakmadım başka dizilere bakınca ona zaman olmadı. ben king den hiç okumadım ama çok istiyorum. ya aslında güzel dizi ama o belirsizlik o cevaplanmamış sorular rahatsız edici. filmi de varmış eğer diziyi izlemem dersen filmini izle onu sevmişler bazısı sonunu saçma bulsa da. aynen ben de bilimkurgu seviyorum ama çok uzatılıp saçma yapılırsa kötü oluyor. senin de yorumunu bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Stephen King kesinlikle okumak istediğim bir yazar. Bu diziyi de bilmiyordum, önce kitabını alıp ardından da izleyebilirimm :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim. Çok hoş bir blog. Benimkini de ziyaret etmek isterseniz,
    Duygublog16.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. eski dizilerden fena değildi evet, buna benzer diziler var, bir melabaağ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet fena değildi ama daha iyi olabilirdi. ellerinde malzeme var nasılsa ama bazı kısımları olmamıştı :/

      Sil
  8. stephen king kitapları çok iyi ama uyarlamaları kötü oluyor nedense :) dizide çok detaya takıldım bence kitaptaki atmosferi yakalayamadığı için saçma duran şeyler vardı filmi bir tık daha iyi diziye göre. stephen king çok sevdiğim bir yazar ama işte uyarlamalarını çoğunlukla başarısız buluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de kitapların daha iyi olduğunu duydum çok ama hiç okuma fırsatım olmadı. bayağı istiyorum. filmini sonra izlerim muhtemelen.

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...