22 Şubat 2021 Pazartesi

YENİ DÜNYA – SABAHATTİN ALİ

 

Merhaba :) Nasılsınız? Neler yaptınız? Sözde ara tatilde daha çok aktif olacaktım benim işlerim biter mi bitmez. Çok yoğun bir dönemi geride bıraktık daha da yoğun olacağım dönem bugün başladı bile. Ara tatilde 20’lik dişlerimi çektirdim, iyileşme süreci, sıkıntı, ağrı ve stres derken 1 aylık tatilim komple böyle geçti. Kitap okumaya devam ettim, dizi izledim The Stand ve True Beauty bitirmek üzereyim ikisini de.

Sabahattin Ali’nin anlatımını çok seviyorum. Doğal bir anlatımı var çok dengeli her şey. Okurken yabancı gelmiyor yaşananlar, çok çeşitli insanların hayatlarını aktarmış kâğıda. Yeni Dünya kitabı öyküler içeriyor 13 tane. Kısacık kitap hemen bitti. Öyküleri dram ağırlıklı. Bazıları trajikomik. Anadolu insanının yaşantısı çokça hissediliyor kitapta. Fakirlik, açlık, hastalıklar, ulaşım zorluğu, efsaneleri içeriyor öyküler genel olarak. Klasik günlük hayatta olabilecek şeyleri anlatmış ama insanın içine dokunuyor. Severek okudum çoğunu.

Köy yolunu yaptırmak isteyen bir öğretmenin, vicdanlı şarkıcı kadının, oyuncu kadınların, hasta adamların, kardeşlerini doyurmak için gün boyu ayran satmaya çalışıp en sonunda başarısız olan bir oğlanın, evladını ısıtmak için koşuşturan ama fakirlikten mahvolan bir annenin, uzun yolda uykuyla mücadele eden şoföre emanet giden yolcuların, bir selam sonucu ailesini terk edip genç kadına kaçan adamın, kabadayılıkla başlayıp daha kötü bir işe sahip olan adamın, bir konferansı dinleyip de hiçbir şey anlamayan anlamadığını tekrar baştan dinlememek için belirtmeyen köylülerin, cimri adam ölünce gece boyu parasını arayan sonra evde ne var ne yok yiyip bitiren kadınların, karısına sulfata almak için çırpınan bir eşin, aşığı uğruna boğulan bir gencin hikâyelerini anlatıyordu kitap.


En sevdiğim hikayeler: Asfalt yol, Ayran, Isıtmak için, Sulfata, Hasanboğuldu. Öykü okumayı yeni yeni sevmeye başlıyorum. Sabahattin Ali okumakla başlayabilirsiniz bence öykü türüne. O kadar akıcı ve samimi bir anlatımı var ki. İçime dokundu karakterlerin yaşadığı zorluklar. Tabi çoğu da insanı üzecek şekilde bitmiş ama insan yadırgamıyor, hayat gibi hayatın içinden şeylere benzediği için mutsuzluklar doğal duruyor. 

Sabahattin Ali’yi bu kadar iyi bir yazar yapan şeylerden biri bence Anadolu insanını iyi bilip onları anlatması olabilir. İnsan okurken düşünmeden edemiyor neden bunca fakirlik? Neden bunca acı var? Merhamet ve yardımseverlik vurgulanırken aynı zamanda da nankör ve vurdumduymaz insanlar da öne çıkarılmış. Her türden insanı okumak mümkün. Hayatın zorluklarla sınadığı, hep olmuş ve olabilecek hayatlar bunlar.

Sizlere de tavsiye ederim bu güzel öykü kitabını. Ali’nin tüm kitaplarını zamanla okuyacağım ben inşallah romanları bitti zaten sıra öykülerinde. 

@kitaplarm_ve_ben ile birlikte bu ay #sabahattinali nin  #yenidünya kitabını okuduk #elimizdekikitaplarıokuyoruz grubumuzda :) @yapikrediyayinlari

13 yorum:

  1. Klasik Türk yazarları toplumun içinden toplumla yaşadığı için gözlemleyip yazabiliyor, su an yazarlar sanki toplumdan daha farklı bir konumda tutuyor kendini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısınız şimdilerde köy yaşamını bilip anlatabilen veya toplumdaki başka insanları oldukça doğal anlatabilen yazarlar çok nadirdir.

      Sil
  2. geçmiş olsun sanaaaa :) s ali evet öyküleri güzel sanki öğretmen gibi yazıyo o yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. öğretmen gibi mi yazıyor şu an net konuşamam öykülerini daha yeni okudum tabi sen daha iyi bilirsin deep :))

      Sil
  3. Sabahattin Ali'nin kitaplarını çok severim. Çoğunu iki üç kez okumuşluğum da vardır. Özellikle de toplumcu sanatçıları daha çok seviyorum. 😍

    YanıtlaSil
  4. evet diş çekimi çok sıkıntılı sana çok çok geçmiş olsun diyorum şimdiden. bol bol sıvı içtim 2 3 gün açlık oluyor biraz. ben de bıktım ağız diş çene sorunlarından. öykü ben de ağırlık vermek istiyorum.
    bu arada benim çekilen yerin ağrımasından ziyade çenem çok ağrıdı zaten problemli bir çenem var. dişlerimi sıkıyorum istemsiz ve stres yüzünden olmuş. ne yazık ki kesin çözümü yok masseter botox yaptır dediler o da maliyetli düşünme aşamasındayım şu an inşallah hayırlısı olur artık o ağrıdan kurtulmak istiyorum ama stresi yensem de vücut alışkanlık yaptığı için çene sıkma problemim düzelmiyor :(

    YanıtlaSil
  5. inşallah. Allah dermansız dert vermesin. hepsi geçip gitsin :)

    YanıtlaSil
  6. Kaç yaşındasınız? Bunu dişleriniz için soruyorum. Bu dişlerin çekilmesi kaçınılmaz mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 22 yaşındayım benimkiler gayet sorunsuz çıktı. ameliyatla aldırmadım. eğer size rahatsızlık vermiyorsa çürük değilse sürekli abse yapmıyorsa bence çektirmeye gerek yok ama bu tarz sağlık sorularında en iyi hekim bilir lütfen diş hekiminize danışın. benimkiler çok iyi yerleşmiş çıkmıştı ama dişlerimi kaydırdı en kötüsü de çene ağrısı yaptı zaten benim diş sıkma problemim var bu yüzden dişleri çektirmemi önerdi doktorum belki biraz rahatlarım diye. herkesin durumu değişir önce doktora danışın yani.

      Sil
  7. Öykü türüyle ben de son birkaç yılda barıştım. Sabahattin Ali bana öyküyü sevdiren isimlerin başında geliyor. Kağnı, Ses ve Esirler'i de okuyabilirsin, eğer okumadıysan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sabahattin ali gerçekten hoş, yormuyor bi de insanı :) o kitabı da mutalaka okumak isterim :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...