14 Kasım 2020 Cumartesi

MEZOPOTAMYA’DA CİNAYET – AGATHA CHRİSTİE

 

İlk Yayınlanma Tarihi: 6 Temmuz 1936

Uyarlamalar: Poirot: Murder in Mesopotamia (2001)

Türler: Roman, Gizem, Polisiye, Polisiye Roman

Merhaba :) Agatha’dan harika bir kitap daha okudum en sevdiklerimin arasına eklendi. @mehtapinkitaplari öncülüğündeki #gerimgerimgeriliyoruz grubumda bu ay okumak için #mezopotamyadacinayet i tercih ettim :) Kitabın anlatıcısı bir hemşire, bu yüzden kitabı almıştım. Kitap Irak’ta geçiyor eski adıyla Mezopotamya bölgesinde. Ünlü arkeolog Doktor Leidner karısının sanrıları ve korkuları olduğunu söyler ve Hemşire Amy’yi karısıyla ilgilenmesi için işe alır. Arkeoloğun karısı da arkeoloji ekibiyle birlikte kazı alanının oradaki evde birlikte kalır. Evde çok kişi var, arkeologlar, peder, uşaklar, mimar vs.

Hemşire Amy eve gitmeden önce de bazı dedikodular duyar. Louise’in çok güzel olduğunu ve ilgi çekmeye çalıştığını söylerler. Ayrıca ekibin arasında bir gerilim olduğunu da belirtirler. Hâlbuki önceden çok iyi anlaşırlarmış, Louise de onlarla kaldıkça aralarını açmış, böyle ifade ederler. Amy evdekileri tanımaya başlar, onun düşüncelerini ve olayları okuyoruz. Amy’nin gelişinden 1 hafta sonra Louise öldürülür. 


Cinayet silahı ortada yoktur ve evin de tek kapısı vardır, uşaklar veya diğerleri görmeden yabancı birinin eve girmesi olanaksızdır. Bu cinayeti ilginç kılan da bunlar. Polisler olayı gelip araştırır, neyse ki Poirot da yakınlardadır ve gelip bu sıra dışı cinayeti inceler. Hemşire Amy de ona yardım eder ve onun araştırmasının büyük bölümüne tanık olur. Evde cidden çok kişi var ve bu bazen kafa karışıklığı yapıyor kim kimdir bilemiyorsunuz.  Ama o kadar merakla okudum ki, ruhsal olarak çok bunaldığım şu zamanda çok iyi geldi.

Poirot gelir gelmez herkesle ortak konuşur sonra da ayrı ayrı Louise’i nasıl tanımladıklarını öğrenir. Louise hayran kalınacak kadar güzel, zeki, nazik, ilgiyi seven, gücü elinde tutmaya bayılan bir kadın. Çoğu zaman insanları etkisi altına alıyor. Poirot bu cinayetin onun karakteriyle ilişkisi olduğunu söyler. Katilin dışardan kimseye görünmeden gelmesi çok zordur hatta imkansız. O yüzden evdekilerden birinin cinayeti işlediğini daha ilk günden vurgular. Ama tabi başka teoriler de vardır.

Evdekilerin çoğu kadını hem seviyor hem nefret ediyor. Bazıları rahatlıyor onun ölmesine. Louise çok acayip biriymiş gerçekten. Agatha’nın oluşturduğu karakterler çok iyi, hepsinde insanların temel özelliklerini görebiliyoruz. Cinayetin işleniş şekli ve katilin bunu nasıl yaptığı da çok ilginç bence, kurguya bayıldım :) Anlatım dili samimi, hem taraflı hem tarafsız düşüncelerle dolu, olayları tüm detayıyla aktaran bir tarzda. Amy Hem olayların içinde hem de dışında, bu da anlatım tarzını güzelleştirmiş. Arkeolojik bir alanda olmaları da kitaba farklılık katmıştı. Kaldıkları evin şeması da kitapta mevcut :)

Ben çok severek okudum unutulmaz kitaplardan birisi bence. Poirot’un her şeyi dikkatle inceleyip en sonda anlatmasını seviyorum çok güzel oluyor o kısımları okumak. Ayrıca Poirot’un bundan sonra Doğu ekspresine bindiği ve cinayeti çözdüğü yazılmış. Doğu Ekspresinde Cinayet kitabından bahsediyor, onu da lisedeyken okumuştum çok iyiydi :)

Siz bu kitabı okudunuz mu? Okumayı düşünür müsünüz?

7 yorum:

  1. kitabı okumadım. gerilim çokmtarzım değil ama konu dikkat çekici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bu kitap gerilim değil. gerimgerimgeriliyoruz grubumuzda polisiye de okunabiliyor gerilim veya korku da okunabilir. ben genelde polisiye tercih ediyorum :) kitabı okumanı öneririm o yüzden :)

      Sil
  2. Agatha merak ettiğim yazarlardan biri ama henüz okuma fırsatı bulamadım :)

    YanıtlaSil
  3. hımms bunu okumadım pikuuu oluuy :)

    YanıtlaSil
  4. Geçen gün ailecek Doğu Ekspresinde Cinayet filmini izledik. Sonu çok güzeldi, katili hiçbirimiz tahmin edemedik :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de yıllar önce kitabını okumuştum filmini de izledim gerçekten güzeldi :))

      Sil
  5. aynen ben de okurum diyorum hep :) benim kardeşim okumadı ya sevmiyor sanırım polisiye falan bi değişik :))

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...