20 Kasım 2020 Cuma

STEVE JOBS – EDA BAYRAK

 

Merhaba :) @mehtapinkitaplari moderatörlüğünde @yediverencocuk tan çıkan @byrk.eda ‘nın kitabı #stevejobs kitabını okuduk. Çocuk kitabı ama yetişkinler de rahatlıkla okuyabilir. Yarım saat, kırk dakikada rahatlıkla bitecek bir kitap. Uzun zaman sonra çocuk kitabı okudum ve bu bana iyi geldi :)

Steve’in ailesi, alışkanlıkları, arkadaşı, kurduğu şirketler, yaptığı ürünler hakkında yazmış yazar. Steve Jobs’ın hayatını daha önce araştırmamıştım. Bu kitap sayesinde pek çok detayı öğrendim. Tabi internette rast geldiğim bazı bilgiler vardı ama hiç bilmediğim şeyler de çokmuş. Keyifli bir okuma oldu. Sınav telaşıyla geçen şu günlerde kısa bir mola vermiş oldum :)


Eda Bayrak’ın Bilimin Dehaları adlı serisine ait bu kitap. Pek çok bilim insanının hayatını kitaplaştırmış. Çocukların da yetişkinlerin de sıkılmadan okuyacağı tarzda. Arada çizimler de var o da güzel bir hava katmış. 124 sayfa ve kitabın sonunda birkaç soru var detaylar hakkında. Çocuklarla kitabı okuduktan sonra akıllarında kalmış mı diye sorgulamak için iyi olmuş bence.

Steve Jobs Apple’ın, NeXT’in, Pixar’ın kurucusu. Hem teknolojik ürünler tasarlamış, hem animasyon filmleri çektirmiş. Çok zeki bir insan ama bir o kadarda dış görünümüne ilgi vermeyen birisi. Aile yaşamı da karışık. Üniversiteyi yarıda kesip sadece hoşlandığı derslere girmiş ve bu şirketleri kurmuş, yepyeni, işe yarar birçok ürünün çıkmasına öncülük etmiş.

Üniversite diploması olmadan da bir şeyler başaran çok insan var, bu insanlar gerçekten çok zeki ve başarılı ancak zamanımız değişti. Artık bir diploma dahi yetmiyor yeri gelince. Çocuklar Steve Jobs’ın hayatını okuyup bitirince yanlış fikirlere kapılmasın diye ufak bir konuşma yapabilirsiniz, benden size tavsiye :)

@butikkitapcom @yediverencocuk @byrk.eda #yediverenvakti @mehtapinkitaplari #yediverençocuk #yediverenyayınları #butikkitap #edabayrak #stevejobs #çocukkitabı  #farklidiyarlarkitap #farklidiyarlaryorumluyor #kitapyorumu

10 yorum:

  1. bazı çocuk kitapları büyükler için ufuk açıcı olabiliyor.

    YanıtlaSil
  2. jobs müthiş yaa, başka bi kitabını okuduydum ben de, filmlerini de izlediim :)

    YanıtlaSil
  3. son yazımı (cinnet) mutlaka okuu. agatha christie nin ilham aldığı yazaaar :)

    YanıtlaSil
  4. Steve Jobs öldüğünde kitapçıların onu anlatan kitaplarla dolduğunu hatırlıyorum. Onu daha yakından tanımak istersen okuyabileceğin çok kitap var. Hayatını anlatan filmler de çekildi. Ben " Steve Jobs" adındaki filmi sevmiştim.

    YanıtlaSil
  5. Hayatını okuyunca şaşırmamak elde değil bu adamın.

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...