14 Eylül 2019 Cumartesi

KUTUDAKİ CANAVAR – RUTH RENDELL



Yazar: Ruth Rendell

Çevirmen: Yeşim Seber
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 248
Baskı Yılı: 2011
TÜR: POLİSİYE

KİTABIN TANITIMI:
Polisiye-gerilim edebiyatının kraliçesi Ruth Rendell'dan gerilimin doruğunda bir roman…
"Bir daha asla bir saplantının kendisini yönetmesine izin vermeyeceğine karar vermişti. Henüz zihinlerimizde barınan acayipliklerin öyle kolay kolay alt edilemeyeceğinin ve baskı altında tutulamayacağının farkında değildi. Nihayetinde, Targo'yu hayatının yarısı boyunca saplantı haline getiren kendisi değil miydi?"
Polisiye-gerilim edebiyatının kraliçesi Ruth Rendell'dan polis müfettişi Reginald Wexford'un serüvenlerine veda romanı. Kahramanımız emekliye ayrılıyor. Ayrılmadan önce de gerilim doruğa tırmanıyor…
Kutudaki Canavar, Wexford ve yıllardır peşinde olduğu gizemli Eric Targo'yu, son kez karşı karşıya getiriyor. O, "aşağılık bir sürüngen" olabilir ama gerçekten bir seri katil mi?
***
KİTAP YORUMUM:
Önceki yazılarımda belirttiğim gibi kenarda kalmış unuttuğum yorumlarımı bloga geçiriyorum. Birkaç tane varmış. Şah MatKayıp Sembol  , Çalıkuşu , Peter Pan Ölmeli yorumlarımı  okuyabilirsiniz tıklayıp. 


Yazarın okuduğum ilk kitabı. İngiliz polisiye gerilim yazarı. Pek çok ödülü var. Bazı kitaplarında Barbara Vine takma adını kullanmış.

Reginold Wexford serisinin son kitabıymış bu. Yani son okumam gereken kitabı ilk okumuşum 😄 yine de anladım, sanırım kitaplar bağlantısız. Başkarakteri aynı olaylar farklı.

Kitaba alışana kadar çok zorlandım. Geçmiş ve şimdiki zaman anlatılıyordu. Karışık olmuştu. Yan karakterlere de ısınamadım. Onlar hakkında fazla bilgi yoktu.

Kitaba başlarken fazla beklentim yoktu ama yine de hayal kırıklığına uğradım gibi 😩

Kitabın arkasında yazarı çok övmüşler, kurnaz ve şeytani yazmış diye ama bence değildi. Çok fazla polisiye okuduğumdan dolayı da olabilir. Bana pek öyle gelmedi.

Wexford, emekliye ayrılmadan önce yıllardır takıntı yaptığı Targo’yu sonunda birisine anlatmaya karar verir. En yakın meslektaşı Burden’a anlatır.

Wexford’un Targo’yu takıntı yapmasının sebebi, ona çok fazla dik dik bakması, gözlerini hiç çekmeden ve köpeğiyle her sabah onun evinin önünde gezintiye çıkmasıdır. Wexford, o kişiyi polisliğe ilk başladığı yıllarda tanımıştır. Her cinayetin öncesinde ve sonrasında Targo ortaya çıkıp onu takibe alır. Böylece Wexford ondan hep şüphelenir.

Targo kısa boylu ama kaslı değişik bir adamdır. Boynuna yaz kış sürekli fular takar. Boynunda nevusu vardır. (Nevus: ben)

Targo hayvanları çok sever. Özellikle köpekleri. Nereye giderse gitsin hep köpeğiyledir.

Targo değişik bir adam yani. Wexford’da kapatamadığı dosyaları olan ve Targo’yu takıntı yapan sıradan bir polistir.

Wexford’un kanıtı olmadığı, sadece hisleri Targo’nun seri katil olduğunu söylediği için onu suçlayamaz. Kimseye bu kuşkusundan bahsedemez. Ama Targo’yu uzun yıllar sonra görünce arkadaşına anlatır ve olaylar başlar.

Wexford’un arkadaşının karısı öğretmendir ve sınıfındaki bir öğrencisi Müslümandır. Tamima adında bir kızdır bu. Kız çok başarılıyken bir anda okuldan ayrılır. Öğretmen de kızın zorla evlendirileceğini düşünür ve Wexford’un buna müdahale etmesini ister. Ama Wexford Targo’ya kafayı taktığı için onu umursamaz. Wexford’un yardımcısı Hannah bu aileyi araştırmaya başlar. Bi yanlış görmese de araştırır. Kitabın ilerleyen zamanlarında ise Tamima kaybolur… 😞 

Tuhaf şeyler vardı, Müslüman bir aileyi anlatmasından biraz rahatsız olduğumu hatırlıyorum soğuk bir yaklaşımı vardı yazarın. Kitaba pek ısınamadım, yazarın dili veya karakterler yüzünden olabilir. Diğer kitaplarını kütüphanede falan görürsem belki alıp okurum. Polisiye severim ama bu kitap pek bana hitap etmedi sanırım.

Bu hafta üniversitemde uyum programı vardı ve ben de görevliydim. Çok güzel zaman geçirdik. Artık sağlık bilimleri keçiörene taşındı. Cebecideki Fakülte de tamamen bize ait oldu, yani Hemşirelik Fakültesi olarak :) 

salı günü de Anıtkabir'e yürüyeceğiz Tandoğan'dan. Çok güzel cidden, farklı bir anım oldu. Artık resmi olarak Hemşirelik 2.sınıf öğrencisiyim 😍

Dün de Anadolu üniversitesindeki açık öğretim programına kayıt oldum. Sağlık Yönetimi okuyacağım Allah izin verirse. İlerde belki işime yarar diye düşündüm. 

Umarım geçerim tüm derslerimi. Çok sıkı çalışmam gerek. Yoğun olacağım bundan sonra. Sadece dahiliye dersim 22 kredi zaten. Üstelik bu dönem 2.haftadan itibaren haftada 2 gün stajda olacağım. Yine de vakit ayırırım buraya da. Takipte kalın :)

Siz neler yapıyorsunuz?

-AMARİL-

10 yorum:

  1. Kitabın hayal kırıklığı yaşatması üzücü. Bazen arka kapakta yazılanlar çeldirici olabiliyor ne yazık ki..
    Yeni öğretim yılında başarılar dilerim sana, dilerim gönlünce olur her şey! ^-^

    YanıtlaSil
  2. Bazen bana da öyle oluyor. Kitap hakkında hiçbir bilgim olmadan okumaya başlıyorum sonra bir bakıyorum bir seriye aitmiş. Dahası son kitapmış :) Ama bağımsız kitaplar olduğunda anlaşılmıyor bile bu durum. Bu kitabı da hiç duymamıştım bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hiç duymamıştım okumadan önce. o durumlar tuhaf oluyor ya :))

      Sil
  3. heey ruth rendell müthiş polisiyeci. hemen vazgeçme. ivit barbara vine olarak da yazıyo ama sen rendell polisiyelerini kaçırmaa, eski romanları çok çok iyi polisiyeee :) ay okul haberleri kolay gelsin sana dahiliyede hihi :) sağlık yönetimi iyi seçim bugünlerde gözde mesleklerden oluyo artık :) heey cebeci kampüsü o zaman hani siyasalın karşısında bi yerlerdedi de mi, cebeci stadına yakın yani. başarılar sanaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo tamam o zaman eski romanlarına göz atarım sonra :)
      teşekkür ederim inşallah kolay gelir ;))
      evet ilerde sorumlu hemşirelikte açık olursa belki beni öne atar diplomam.
      siyasala yakın hukuk fakültesine yakın yerde. ankara hastanesinin hemen yanında ama bizim fakültemiz.

      Sil
  4. İkinci üniversiten de hayırlı olsun, başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  5. Polisiye cinayet romanı duydum mu gözlerim parlıyor ☺️

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...