8 Ekim 2021 Cuma

GEÇMİŞİN GÖLGESİNDE – GÖKHAN YILDIZ

 

Merhaba :) Hızlı okunan, güzel dersler veren, adaletin yerine getirildiği ama adalet yerine gelene kadar yaşanan sıkıntıları içeren iyi bir kitap okudum. Orhan’la başlıyor kitap. Annesiz babasız kalmış teyzesinin yanında kalan küçük Orhan, eniştesinin kötülüklerine, dayaklarına maruz kalıyor. Psikolojik baskı yaşıyor hepsi bu yetmez gibi fiziksel şiddet de var. Okurken dedim ki keşke yetimhanede falan kalsaydı teyzesi almak için ısrar etmeseydi de Orhan’ın acıları daha da artmasaydı. Çünkü o evde hiç sağlıklı bir ortamı yok. Her şeye rağmen okumayı seviyor, okuluna gitmek için çabalıyor, çok çalışıyor. Hızlıca anlayan ve kendi fikirlerini oluşturabilen bir çocuk o. Öyle zeki ki ve yaşadıkları yüzünden erkenden olgunlaşmak zorunda kalan birisi Orhan.


Bir akşam o evdeki herkesin hayatını kökünden değiştirecek bir olay cereyan ediyor. İyi yanları da var kötü de. Hayat insanı nerelere getiriyor. O an diyoruz neden bunlar benim başıma geliyor niye acı çekiyorum diye ama belki de o acılar bizi hiç tahmin etmediğimiz yerlere çıkaracak. Orhan onları yaşamasaydı yine aynı Orhan olur muydu sanmıyorum pek. Yaşadıklarımız bizi şekillendirip olgunlaştırıyor. Evet keşke kötülükler olmasa ama hayatta her şey dengelenmek zorunda. İyilik varsa bir o kadar da kötülük var. Kitap bunu ve daha sonrasında gelişen olayları aktarıyor bize. Oldukça sade bir dile sahip, hiç sıkmıyor insanı hem de. Çabucak bitirdim Orhan’ın yaşadıklarını yaşayan çok insan var bu dünyada maalesef. Gerçeklerle yüzleştiriyor bizi yazar yine. Yazarın dilini ve kurgularını sevdim ben. Kitabın konusundan çok bahsedemiyorum okuyup görürsünüz ben sevdim. Tavsiye ederim :)

@mehtapinkitaplari öncülüğünde @kutluyayinevi nden çıkan @gokhanyildiz_9 un kitabı #geçmişingölgesinde yi güzel bir grupla okuduk.

8 yorum:

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...