22 Aralık 2019 Pazar

MELİHA – NESRİN KARAMAN


Yazar: Nesrin Karaman
Yayınevi: Anatolia Kitap
Sayfa Sayısı: 278
İlk Baskı Yılı: 2000
Türü: Dram, aşk

KİTAP TANITIMI:

Aşk; bağlılık, özveri ve yanmak mıdır?
Ya da aşk; takıntı veya maraz mıdır?
Seven, sevdiği için neler yapabilir yada nelerinden vazgeçebilir?
Sevda bazı kalplere gül bahçesi vaat ederken neden kimilerine sadece dikenlerini batırır?
Sami, belki de yorgun bir adamdı belki de tükenmişti. Her türlü gönül bozgununa rağmen bir kadına umutsuzca âşık olmuştu. İçindeki kötülüklerin  arasında beslediği  büyük aşk filizlenebilir miydi? kötü daha ne kadar kötü olabilirdi? Acaba aklı ve sezgileri onu bulunduğu karanlık dehlizlerden kurtarabilecek miydi?
Meliha’nın satır aralarından kalplerimize süzülen sorular bunlar.
Meliha bir gün Sami’ye sordu. “Aşk kıyım işi midir Sami?”
Hayat hırsızı bir erkek ve onun son derece can yakıcı gelgitleri,  masum hem de merhametli bir kadının tarifsiz acıları, davası uğruna aşkından bile vazgeçebilecek yürekli bir adam ve onun kaybolmuşluğu Meliha’da okuru derinden sarsacak.

KİTAP YORUMUM:

Merhaba çok duygusal bir kitapla geldim. İlk başta her şeye fazlaca sahip olup sonradan onların tek tek gittiği bir kadının hikayesi bu. Anne babası ikişer tane var. Çok zengin bir ailede doğuyor. Evleri güzel, gittiği okullar güzel. Ama sonradan ailesini kaybediyor. Aşık oluyor bir devrimciye ama o da kayıp gidiyor ellerinden. Amcası ve Sami sayesinde hayata tutunmaya çalışıyor.

Üniversitedeyken aşık oluyor Meliha, Fuat adlı bir devrimciye. Fuat’ın savunduğu şeylere karşı pek ilgisi yok Meliha’nın. Ama Fuat’ı çok seviyor. Onunla olmak istiyor. Bir süre harika gidiyor her şey. Ama arkalarından kuyularını kazan birisi var. Her şey mahvoluyor. Fuat’ı kaybediyor Meliha. Psikolojik çöküş yaşıyor. Fuat’tan geriye son kez beraber oldukları o köhne ev kalıyor, bir plak ve bir şarkı. Sonradan bir de minik sürpriz çıkıyor. Meliha Fuat’tan bir parçayı taşıyormuş meğer karnında. 


Tabi böyle olunca amcası apar topar evlendirme çabalarına giriyor. Cemiyette dedikodusu yapılıp rahatsız edilmesin diye. Meliha yakın arkadaşı Sami ile evleniyor. Sami’yi kardeşi gibi görüyor. Ama Sami öyle değil. Meliha bir türlü onun kendisine olan duygularını fark etmiyor. Sami fakir ve ailesiz bir adam. Tutunacak dalı kalmamışken Meliha ona dal oluyor ve çabalıyor ona sahip olmak için.

Kağıt üstünde bir evlilik yapıyorlar. Bebek doğunca Sami çok fazla bağlanıyor ona. Meliha’yı delice bir tutkuyla seviyor. Bebeği de aşırı sahipleniyor. Ama Meliha Fuat’ı sevmeye devam ediyor sadakatle.
Meliha’nın hayatı bir kez daha alt üst oluyor böylece. Hikaye gerçekten çok iyiydi. Kurgusu olsun karakterleri olsun cidden güzeldi. Sançar amcasına bayıldım. Dobra dobra bir adamdı. Sadece yazım hatası çoktu ve gözüme çarptı bayağı.

Kitap geçmişten kesitler sunarak ilerliyor. Babaanne olmuş, yaşlanmış bir Meliha’nın ağzından dinliyoruz hayat hikayesini. Öğreniyoruz ki Meliha evden de ülkesinden de ayrılmış. Çocuğuyla görüşemiyor nadir bir araya geliyorlar. Torunlarıyla internetten konuşuyor. Ne oluyor yahu bu kadın niye çekip gitmiş diyoruz sonra acı hikayesini öğrenince kadının mecburiyetini anlıyoruz. Meliha çok acılar çekti. Çok zorluklara katlandı. Ailesinden, sevgilisinden ayrıldı. Çocuğuyla bir müddet sonra ayrılmak zorunda bırakıldı. Ülkesinden sürgün edildi. Hikayenin iç yüzü ise kitapta gizli. Bunları yavaşça okuyoruz anlıyoruz. Şok oldum.


Allah bizleri iyi insanlarla karşılaştırsın. Kötülerden uzak tutsun. Aşkın tutsaklık olduğunu sanan bir adam var o adam delice bir tutkuyla bağlı olduğu, takıntı yaptığı  kadına ulaşmak için her şeyi yapıyor. Cinayet bile işliyor. Sevdiği kadına çok zarar veriyor ama bunu görmek istemiyor. Çocukluğunda sevilmemiş, ailesi olmamış, tacize uğramış bir adam. Büyüyünce kötü oluyor daha da kötüleşiyor. Aklıma hep şu soru geliyor. Bir insan doğuştan mı kötülüğe sahiptir, yoksa büyüdüğü şartlar mı onu kötülüğe mahkum eder?

Bu soru aklımı kurcaladı hep. Ayrıca kitabın sonunda her şey açığa çıkınca bir sürpriz daha verdi okuyuculara yazarımız. Çok merak ediyorum acaba kitabın devamı olacak mı? Yoksa öylesine mi yazdı o kısmı. Bilmiyorum ama kitap çok iyiydi bence. Dram konulu romanları severim. Kitabı dram severlere öneriyorum. Ya bir de kitabın kapağı ve renkleri çok güzel. İç açıcı bir renge sahip. İlk alınca mutlu aşk hikayesi sanmıştım ama içinden aile dramı çıktı.

@_starofbooks_ ve @serefyilmaz67 (@serefdefteri ) moderatörlüğünde @ferfiranatolia ‘dan çıkan #meliha kitabını okuduk. Teşekkür ederim bu güzel dram kitabıyla beni buluşturdukları için.

#kitaplarakendinizibırakın #farklidiyarlaryorumluyor #farklidiyarlarkitap


4 yorum:

  1. kapakta deniz parkası tesadüf mü yoksa içerikte ilintili bi durum mu var?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. melihanın sevdiği adam fuat devrimci ve idealinin peşinden gidiyor. ucundan anlatılmış ama tamamen dönem hikayesi değil tabi. eski zamanlar anlatılıp yakın zamana geliyor hikaye :)

      Sil
  2. ne güzel ya konusu. not aldım. bir tane daha okumuştun ya devrimcili, onu da not almıştım bir yere, neydi oooo :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya eylüle kadar ı okudum. O harikaydi. Donem kitabi. Ama bu kitapta cok az bahsedilmis.

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...