28 Haziran 2019 Cuma

SONSUZLUĞUN SINIRINDA – MELİSSA E. HURST



Orijinal Adı: The Edge Of Forever

Yazar: Melissa E. Hurst
Çevirmen: Yaprak Onur
Yayınevi : Yabancı
Yayın Tarihi: 2016
Sayfa Sayısı: 392
Tür: Fantastik, Macera, Genç Kurgu, Zaman Yolculuğu

KİTAP TANITIMI:

Zamana karşı bir yarış başlıyor…

Yıl 2013. Alora, teyzesi Grace ile birlikte sevimli bir pansiyon işletiyordu ve birisinin kendisini sürekli takip ettiğine emindi. Onu gittiği her yerde hissedebiliyordu. Bu yetmiyormuş gibi zaman zaman bilincini kaybediyor ve bambaşka yerlerde uyanıyordu. Aklını kaçırıyor olabilir miydi?

Yıl 2146. Bridger, Zaman Yolculuğu ve Araştırması Akademisi’nde eğitim görüyordu. O bir zaman yolcusuydu; genetik değişimler sonucu kazanılmış, az sayıda insanda bulunan bir yeteneğe sahipti. Akademi için yapılan bir zaman yolculuğu esnasında babasını görmüştü. Ölmüş olan babasını.

Babasının ona tek bir şey söyleyecek kadar vakti vardı: Alora’yı kurtar.



KİTAP YORUMUM:

Merhaba :)

Zaman yolculuğunu konu edinen serinin ilk kitabının yorumuyla geldim :) Harika bir fantastik kitaptı. Zaman yolculuğu, mekanlar arası yolculuklar, klonlar, geçmiş, gelecek ve macera. Tam da yazın okunabilecek akıcı bir seri zaten 2 kitaplık. İkinci kitabı Hiçliğin Ötesinde.

Yazarın ilk kitabıymış o yüzden gayet başarılı buldum. İlerde kendisini daha çok geliştirecektir. Kitabı rahatlıkla lise çağındakilere falan da öneririm. Genç fantastik kitabı zaten. Konusunu, karakterleri sevdim.

 Kitap Bridger ve Alora ağzından yazılmış. İki bakış açısı var ve bu durumu sevdim. Baş karakterlerin olaylara bakışını böyle okumak çok iyi. Alora’nın olayları klasik ergen şeyleri. Ama Bridger çok önemli zamansal olaylarla uğraşıyordu ve bu yüzden çok merak ettiğim kısımlardı.

Bridger 2146 yılından bir Zaman Bükücü. Bir gün akademinin geçmişe yolculuk yaptığı zamanda ölmüş babasıyla karşılaşıyor. Babası ona tek bir şey diyor Alora’yı kurtar.


Bridger, ne Alora’yı, ne hangi zamanda yaşadığını, ne de ona ne olduğunu biliyor. Böylece babasını araştırıp Alora’nın kim olduğunu anlayıp geçmişe illegal bir şekilde yolculuk ediyor. Alora’ nın neden bu kadar önemli olduğunu da öğreniyoruz tabii. Babası bir sürü şey saklıyor ondan. Bunların birazını öğreniyor ama diğerleri ikinci kitapta :)

2146 yılında yolculuklar tamamen kontrol ediliyor. Kimin nerde olduğunu öğrenebiliyorlar. Kronokayış cihazı olmadan yolculuk yapmak yasak. Zaten yolculuklarını o cihaz sayesinde daha kontrollü yapabiliyorlar. Zaman ve Mekan Bükücüler var. İki yeteneğe birden sahip olanlara devlet hiç hoş şeyler yapmıyormuş diye okuduk kitapta. Ha bir de zihin okuyucular da var. Teknoloji ve bilim de çok ilerlemiş. Böyle garip bir dünya.


Zaman Bükücüler, geçmişe yolculuk yapıp o anları kaydediyorlar. Ama asla olaylara müdahale etmiyorlar. Çünkü ilk ve en önemli kural : Tarih Kutsaldır.

Bu yeteneklerin genleri geçmişte bir şekilde ortaya çıkmış. Normal insanlar böylece dışlanmış. Bu yeteneklilerden de hiç hoşlanmıyorlar. Normal insanlara Gelenekselciler deniliyor. 
Bu kitapta onlara çok değinilmedi ama diğer kitapta ortalık karışacak sanırım :)

ZİD : Zamansal İşler Departmanı demek. Bu ZİD kötü işler de karıştırıyor sanırım. Yani gelecekte de şimdi olduğu gibi kimseye güven yok. Üstelik insanların her hareketlerini takip ediyorlar.

Alora ise 2013’te yaşayan liseye giden bir kız. Çok arkadaşı yok. Sadece 1 taneydi hatta. Ama o da sonradan çürük çıktı. Halasıyla yaşayan, halasıyla birlikte pansiyon işleten bir kız. Kendi çapında yaşıyor ve kimseye karışmadan dikkat çekmeden hayatına devam ediyor. Ta ki salak bir ergen onunla sevgili olmak isteyene kadar. O çocuğa sinir oldum kızın hayatını karıştırdı. Hayır seni istemiyor niye hala peşinde dolanıyorsun? Çok çapkın bir çocuk ve hiç düzgün birisi değil. Alora da ondan uzak durmak istiyor tabii ki.

Alora bir yandan da hiç anlayamadığı şeylerle başa çıkmak zorunda. Kendisini birden garip yerlerde buluyor falan. Ayrıca halası ondan çok şey gizliyor ailesi ile ilgili.
Bridger illegal şekilde geçmişe yolculuk ediyor ve Alora ile tanışıyor. Onu kurtarmaya çalışıyor. Böylece macera başlıyor. Bir ara Bridger geleceğe geri dönüyor yanlışlıkla sonra yakalanıyor ama ondan sonrası daha heyecanlıydı. Nasıl kurtulduğunu bayağı merak edip hızlıca okuyup bitirdim kitabı :)

Kitabın başları çok sürükleyici değildi ama sonradan açıldı ve merakla okuyup bitirdim. Kitabın sonundakiler çok çarpıcıydı. Hiç beklemediğim şeyler oldu. Diğer kitabı da bir an önce okumak istiyorum ama elimde yok şu an :(


Güzel bir fantastik kitaptı dediğim gibi. Dili akıcı. Karakter derinliğinin az oluşundan şikayet etmiş çoğu kişi. Evet biraz öyleydi. Mesela Alora yeni öğrendiği şok edici şeyleri kısa zamanda sindirmişti. Yani tamam o aksiyonun ortasında kabul edememe sorunsalı yaşamak biraz saçma olurdu ama yine de yazar biraz daha kafa karışıklığı yazabilirdi. Kurgu süper ama karakterler daha iyi olabilirdi. Yine de ben etkilendim ve sevdim.

Tam da yazın okunabilecek sürükleyici, sıkmayan , kurgusu iyi kitaplardan biri. Böyle tarzda okumayı sevenlere öneririm. 

Zaman yolculuğu özellikle ilgi alanıma giriyor benim. Doctor Who’dan sonra bu konuyu bayağı sevdim :)

*ALINTILAR*

.

.

*Sanırım seni öldüğüm güne kadar seveceğim. Belki öldükten sonra da...
.
.
*İnsanlar her haltı söyleyebilir. Ne istiyorlarsa düşünebilirler ama senin nasıl hissettiğine karışamazlar.
.
.
*Sessiz bir hoşça kal demekle yetinerek odadan çıktım. Belki de hiç dönememek üzere...
.
.
*Her şeyin bir nedeni vardır.
.
.
*Ama bazen bu kasabada gerçeğin ne olduğu önemini yitiriyor. İnsanların gerçek olduğunu düşündükleri şey önemli oluyor.
.
.
*Bir anda yalnız kalmak istedim. Herkesten uzaklaşmak. 
.

.

*Kolay görünüyordu. Ama bildiğim bir şey varsa o da kolay görünen şeylerin genelde öyle olamadıklarıydı.


-AMARİL-

4 yorum:

  1. çok güzel konu yaa acaba bağlantıları ne ki. yoksa annesi miii. bu da güzelmiş :)

    YanıtlayınSil
  2. Çok ilginç bir konu tam benlik, not aldım bu kitaplari 🙂

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. evet okuyun bu türü seviyorsanız :) bir çırpıda biter zaten :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...