26 Kasım 2023 Pazar

KAMELYALI KADIN - Alexandre Dumas

 


Merhaba🥰 Köyde ve yolculukta okuyarak bitirdiğim güzel bir klasikle geldim. Konusunu böyle beklemiyordum ama sevdim. İmkansız bir aşk hikayesi mevcut. En başından beri merak ettim. Çünkü kitap ölen bir hayat kadınının eşyalarının açık arttırmaya çıkması ile başlıyor. Bi adam da ona hediye edilen bir kitabı alıyor. Sonrasında o kitabi hediye eden kişi çıkageliyor. Adam merak ediyor tabi neler olduğunu ve zor da olsa soruyor. Kitabı hediye eden kişi de yaşananları anlatmaya başlıyor.Aslında kitabın başında belliydi hikayenin sonu. Ben sevmem mutsuz sonları da spoiler verilmesini de ama kitabın başı aslında sonunu belirten şekilde başladığı için bi yandan da garip bir şekilde merak ettim🫠 Detaylar önemli çünkü. Kolay okunan bir dili var.


Bu  Marguerite Gautier şehrin en tanınan kişilerinden birisi, güzelliği ve kamelya ile dolaşmasıyla ün salmış. Ayrıca verem hastalığı var ona rağmen ünlülüğü azalmıyor. Çok pahalı bir hayat sürüyor ve borç içinde yüzüyor. Armand Duval ise ona ilk görüşte aşık oluyor😍Hayranlık diye düşünmüştüm ilk önce öyle başladı ama sonra kadını tanımak için çok çabalıyor ve gerçekten de giderek artan bir şekilde seviyor onu. Kimsenin ne dediğine aldanmadan en güzel şekilde seviyor. Kendini de sevdiriyor hatta. Kadın zaten aşka aç birisi. Aşkı ona böyle öğreten bi adam varken aşık olmaması mümkün değildi bence. Adam soylu birisi hukuk okumuş ama işsiz bi şekilde dolaşıyor baba parasıyla yaşıyor.
Marguerite ve Armand gizli gizli buluşup aşklarını yaşıyorlar. Adamın ailesi ve kadının sevgilileri onları öğrenince isler karışıyor. Kadın kendinden beklenen fedakarlığı yapıyor adam da bunu çok geç öğreniyor.Mutlu olmak için kadın gerçekten çabalıyor ama sevdiği adamın iyiliği kendinin önüne geçiyor🫥Kısacık zamanda o mutluluğu tattigi için kendini şanslı sayıyor işte. Bulaştığı o hayattan istediği gibi sıyrılamıyor. Aslında ikisinin de hataları vardı biraz daha cabalasalar belki de olurdu. Aşk yetersiz kalıyor işte. Çevre ve bulunduğun şartlar aşkın kaderini belirliyor. Bazen de olmayacağını anlayınca pes etmek gerekiyor bu doğru yine de sonuç üzücü işte. Değişik şeyler düşündüren sonunda az da beni ağlatan bir kitap oldu #kamelyalıkadın

2 yorum:

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...