10 Ekim 2021 Pazar

TAŞLI TEPE – GÖKHAN YILDIZ

 

Merhaba :) bu yazardan okuduğum üçüncü kitap. Yazarın dilini seviyorum akıcı, kurguları da hayatın içinden. Kitapta 16 kısa hikaye var. Adalet, dostluk, kitap sevgisi, vefa, yardımseverlik, iyilik kötülük, hayal gücü, ölüm gibi kavramlarla zenginleşen hikayeler içeriyor. Kitabı ara ara okudum araya başka kitaplar aldığım için ama bir çırpıda bitecek güzel hikayeler içeriyor. Öykü okumayı sevmeyenler için de başlangıç olabilir.

Beğendiğim birkaç öyküden bahsedeyim. Taşlı Tepe öyküsünde çocukken dostluk kuran ve ne olursa olsun ayrı düşmeyen iki kişi anlatılıyor. Böyle dostluk herkese nasip olmayan cinsten.


Adil Adam, işçilere yapılan haksızlığa ses çıkaran bir adamın öyküsü. Elimde değil demek yerine o düzene ses çıkarıyor. İşten ayrılır ve kendi işini kurar. Adaletli olmaya devam edebilecek mi okuyup görüyoruz.

Vefa hikayesinde bir adamın öğretmenine duyduğu vefa duygusuna vurgu yapıyor. Evlatları karısı bile o kadar vefalı değilken o adam hasta olan öğretmenini tek bırakmıyor. Hikayenin sonu boğazda yumru bırakıyor. Vefa ne güzel bir şey bir kez daha anladım.

Hak etmeyen hikayesi de yine adı üstünde bir öykü. Bazı insanlara ne yapsan da ne kadar iyi anlayışlı yaklaşsan da asla düzelmez ve verilen ilgiyi hak etmez. Öylelerini tek başına bırakacaksın bir yerden sonra.

Ben kitabı genel olarak beğendim. Sizlere de tavsiye ederim :)

@mehtapinkitaplari öncülüğünde @kutluyayinevi nden çıkan @gokhanyildiz_9 un kitabı #taşlıtepe yi güzel bir grupla okuduk.

13 yorum:

  1. Merhaba, Gökhan Yıldız'ın Taşlı Tepe öyküsü dikkatimi çekti. Çocukluk yıllarındaki arkadaşlarıma gitti aklım :)
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim :) çocukluk arkadaşları bir ayrıdır ve unutulmuyor ya

      Sil
  2. Böyle güzel mesajlar veren hikayeleri severim. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir kitaba benziyor. Tavsiye için teşekkürler Hilalciğim. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  4. bunda da yine adalet konusu var desene :)

    YanıtlaSil
  5. tamamdır, aklımızda yazar, teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  6. Bir yazara taktım mı bütün kitaplarını okumaya çalışırım. Sende de aynı olayı görüyorum :-)

    YanıtlaSil
  7. Yazarı hiç okumadım ama öykülerin yaşamın içinden konular olması daha samimi olur bence. Tavsiye için teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...