5 Mart 2021 Cuma

GAVSÜL AZAM ABDÜLKADİR GEYLANİ – SÜLEYMAN DAMA

Merhaba :) dini kitapla karşınızdayım. @dileklekitap moderatörlüğünde @iqkultursanatyayin ‘tan çıkan @suleymandama ‘nın kaleminden #gavsülazamabdulkadirgeylani yi #dileklekitap etkinliğinde okuduk.

Kadirilik tarikatının kurucusu olduğunu biliyordum ama Gavs derecesine gelmiş olduğunu ve peygamber efendimizin mananadaki biricik oğlu olduğunu bilmiyordum bilmediğim çok şey öğrendim. Gerçekten o kadar edepli ahlaklı, kendinden bir şey istendiğinde yerine getirmeye çalışan, aşktan da öte naz makamına ulaşan, sade bir dille kendisine söyletilmek istenen her şeyi anlatan, bir sürü kişinin akın akın onu dinlemeye gelmesini sağlayan, çok ilginç kerametlere sahip tasavvuf alimlerinden birisi. Allah ondan razı olsun.


Kendisini anlatan birçok isim var. Sultanı naz, el-GAVSU'L-A’ZAM, Allah’ın Akdoğan’ı..

Çok uzun  yıllar harabelerde bir başına sabretmiş, nefsini terbiye etmiş, açlığa belalara katlanmış. Derviş diye birisi var oldukça meraklı ve benim de anlamadığım noktaları onun soruları sayesinde anlayabildim. Çoğu kerameti onun merak etmesi, öğrenmeye çalışması sayesinde okuyoruz kitapta. Sadece Geylani hz’ye değil birçok kişinin hayatına konuk oldum okurken.

Severek okudum ama dini kitap olduğundan galiba yavaş okudum. Sindirilerek okunması lazım bence bu tarz kitapların. Ayrıca dili dini kitaba göre uygun bence ama onlar da bazısına okumayı yavaşlatabilir. Övgü cümleleri ve betimleme var fazlasıyla. Kitapta geçen kerametler ve insanların tepkileri güzeldi çok şeyi öğrendim, hayret ettim. Tüm kötülüklere rağmen peygamberlerden sonra böyle iyi alimlerin dünyada yaşadığını bilmek hoş bir şey bence. Daha iyi bir Müslüman olmak için bize örnek olmuşlar. Nefislerini terbiye etmişler, bu dünyaya imtihan için geldiğimizi ve ibadetle imanla kurtuluşa ereceğimizi anlatmışlar. Abdülkadir Geylani’nin hayatı, dini yönü güzelce aktarılmıştı. Süleyman Dama’nın kalemi daim olsun kendisinden okuduğum 2.kitaptı. tasavvuf kitaplarına ve ehline merak duyanlara tavsiye ederim kitabı. 

5 yorum:

  1. Abdulkadir Geylani hazretleri hakkinda kulaktan dolma bilgilerim var ama sağlam bir kitap ile pekiştirmek gerek. 😊 Tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. ben de öyleydim. güzel bir okuma oldu :)

      Sil
  2. Benim de ilgimi çeken bir isim. Üzerine okuma yapmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tanıtım. Hayatını merak ettiğim kişiydi. Kitabı not ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. geylani ünlü biri de mi, bakayım buna saool :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...