9 Haziran 2016 Perşembe

GÖLGE VE KEMİK – LEIGH BARDUGO (GRISHA # 1)

Yazar: Leigh Bardugo
Çevirmen: Ozan Aydın
Yayınevi : Martı Yayınları
Orijinal Adı: Shadow And Bone
Seri: Grisha Serisi
Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2013
Türü: Fantastik, Romantik, Gizem, Macera, Young Adult

KİTAP TANITIMI:

Onu yalnızca geçmişi... geleceği ise bir tek o kurtarabilir...

"Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.

Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.


"Zengin fantastik öğelerle oluşturulmuş bir dünya, büyüleyici kurgu ve sizi kendine bağlayan duygusal bir kanca gibi... Sayfaları çevirirken kendinizden geçecek, final sahnesinde tüm tahminleriniz yanlış çıkacak ve doruk noktasında alnınızdan vurulmuşa döneceksiniz!"
Horn Book Magazine

"Bu büyüleyici dünya, içinde birçok tuzak barındırıyor. Mitolojiyle süslenmiş ve inandırıcı karakterlerle güçlendirilmiş roman sarsıcı sürprizlerle heyecanı ve adrenalini zirveye ulaştırıyor. George R. R. Martin ve J. R. R Tolkien hayranlarına özellikle tavsiye edilir."
RT Book Reviews

"Etkileyici betimlemelerle dolu, entrika ve akıl almaz büyülerle süslenmiş, içinde pek çok sürpriz barındıran bu macera aynı zamanda romantizm ile tehlikeli bir tutkuyu da bir arada sunuyor."
Publishers Weekly

"Leigh Bardugo sihirli parmaklarıyla harika bir roman yaratmış. Karakterler oldukça gerçekçi, kurduğu dünya ise bir o kadar egzotik ve hareketli. Fantastik tür okuyucuları bu seriye bayılacaklar."    
Booklist
 
(Grisha Dünyası)

KİTAP YORUMUM:
Son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Yepyeni bir fantastik dünyaydı. Gerçekten farklı ama çok güzeldi. Dün elime aldıktan sonra bırakamadım. Sahura kadar hep okudum. Sabah da erkenden uyanınca okumaya devam ettim tabi. Bu arada herkesin Ramazan ayı mübarek olsun, hayırlısıyla bayrama da ulaşırız inşallah. Oruçlar iyi geçiyordur umarım :) Ben bugün okula gitmedim ve bundan sonra da karne günü giderim sadece. Belki haftaya bir gün daha giderim belli olmaz. Ama oruçken okula gitmek zor geliyor. Evde ne güzel kitap okurum, çok özlemişim =) Ders çalışırım belki ama daha çok kitap ve film. 

Kitaba gelirsek yazarın hayal gücüne hayran kaldım. Her şey harikaydı. Kitap çok sürükleyiciydi. Hatta masal gibiydi, ama daha karanlıktı. Karakterleri sevdim. Kitabın kapağı mükemmel. Başında bir harita bile var. Grisha dünyasındaki sınıflandırmayı da başa koymuşlar. En sevdiğim serilerden olacağını okumadan önce bile biliyordum :)

Alina Starkov, gücünün farkında olmayan bir Grisha. Mesleği haritacı bir asker. Bir gün Karanlıklar Diyarı’na gitmek zorunda kalıyorlar ve oradaki tuhaf yaratıklar bunlara saldırıyor. Zaten o diyarı yaşayarak geçen kimse yok. Alina da çocukluk arkadaşı Malyen’i kurtarmaya çalışıyor o yaratıklardan. Nasıl olduğunu anlamadan ışık sayesinde tüm yaratıkları öldürüyor. Sonra onu Karanlıklar Efendisi buluyor ve Grisha eğitimi alması için ve Kral’a göstermek için saraya götürüyor. Her şey bundan sonra başlıyor.


Malyen, Alina’nın çocukluk arkadaşı. İkisi de yetim. Birlikte büyümüşler. Mesleğinde uzman bir izci. Yakışıklı ve güçlü biri. Alina’ya çok değer veriyor ama büyüdükçe çocukken oldukları kadar yakın olamıyorlar. Yine de zamanı gelince Alina’ya destek olan o oluyor ve o kısımlar harikaydı :) Malyen'i sevdim.


Karanlıklar Efendisi, Kral’dan sonra gelen en güçlü kişi. Hatta Kraldan bile daha güçlü. Adı bahsedilmiyor sadece Karanlıklar Efendisi. Çok etkileyici biri ve herkes de gücünün farkında. Alina onun gözdesi oluyor. Alina’nın Güneşin Elçisi olduğunu o fark ediyor.
Alina sarayda yaşıyor. Grishaların giydiği kefta ’lardan giyiyor. Karanlıklar Efendisi adından da anlaşılır zaten, herkes ondan korkuyor, ama bir o kadar da hayranlık duyuyor. Beni de çok etkiledi değişik bir havası vardı.

Her Grisha sınıfı farklı renkte giyiyor. Grishalar 3 sınıfa ayrılmış: Corporalki (cellatlar, şifacılar), Etherealki (elçiler), Materialki (fabrikatörler) Grishalar büyücü. Krallığı da onlar yönetiyor arka planda. Karanlık unsurlar çok fazlaydı, ama bir o kadar da ışıl ışıl kıyafetler, güzeller güzeli Grishalar, zenginlik, leziz yemekler, zarafet de vardı. İşleri büyüyle hallettikleri için teknoloji yok.

Alina ilk başta elçiler gibi mavi kefta giyiyor. Ama Karanlıklar Efendisi onun kendisi gibi siyah kefta giymesini istiyor. Siyah keftayı bir tek o giyiyor ve herkesten güçlü olduğu belli oluyor. Alina’yı da öyle istiyor.


Saraydaki en büyük şölenden sonra ortalık karışıyor. Alina öğrendiği gerçekler yüzünden saraydan ayrılmak zorunda kalıyor. Kaçak hayatı yaşıyor ama yine bir şeyler başına geliyor. Gerçekten çok etkilendim. Çok sürükleyiciydi, heyecanlıydı. Olaylar çok iyiydi, tahmin edemeyeceğim bir sürü şey oldu.

Kitapta kötülüğü önleyecek en büyük gücün merhamet olduğundan bahsediliyordu. Dünyada kötülük kadar iyilik de var ve ikisi de birbirini dengeliyor ama eninde sonunda iyilik ağır basıyor… 

Alina sıradan birisi değil, gücü farklı evet ama o güçten ziyade daha farklı. Kendini çok iyi kontrol edebiliyor. Bu karakteri sevmeyenler varmış, bende bazı yerlerde kızdım falan ama bence iyi bir karakterdi. Zamanla iyice sağlam olacağını hissediyorum.

Alina ve Geyik arasındaki bağ çok hoşuma gitti. ilk başta ters gitti diye korkmuştum, ama sonradan öyle bir şey oldu ki çok şaşırdım, beğendim, duygulandım.

Sarayda Alina'ya yardım eden bir Grisha var: Genya. Aşırı derecede güzel bir kız. Kral ve kraliçeye hizmet ediyor. Ama Alina'ya yardım ediyor ve arkadaş oluyorlar. iyi biriydi bence.

Neyse, ikinci kitabı dün almıştım iyi ki de almışım. Seri nasıl devam edecek çok merak ediyorum. İlk kitapta bu kadar etkilendiysem son kitapta kim bilir nasıl hissederim. Ama serinin bitmesini şimdiden istemiyorum. Hala okumadıysanız okuyun. Ankara’da yaşayanlar Kızılay metrosunda Kitap Fuarı diye bir yer var bu serinin tüm kitapları 8’er tl. bence kaçırmadan alın derim =) Sonra da kendinizi Grisha dünyasına bırakın  :D


Fantastik sevmeyene bile bu türü sevdirebilecek düzeyde. Önceden sevmezdim fantastik. Ama şimdi çok seviyorum. Tabi hala vampirli ve kurt adamlı olanlardan uzak duruyorum. Mitolojileri okumayı sevmem. Tanrıların olduğu kitapları hiç sevmem. Sadece Perg Efsaneleri’nde bu bakımdan rahatsızlık duymadım çünkü orada verilmek istenen şeyler çok daha anlamlı ve güzel. İnsan gerçek hayattan uzaklaşmak istiyor bazen, işte bu kitap da bana bu dünyayı unutturdu kısa bir süreliğine.  

Fantastiği de bu yüzden seviyorum zaten. Farklı dünyaları, farklı hayatları, farklı hayal güçlerini okumayı seviyorum. Ayrıca bu dünyalar anlatılırken gerçek hayatta fark etmediğimiz ama çok önemli olan değerleri de daha iyi anlıyorum. Fantastiğe uzak duranlardansanız bu seriyi öneririm. Ama bence ilk önce Harry Potter serisini okuyun fantastiğe alışın ve diğerlerine geçin. HP türünde kült olmuş bir eser artık.

Ramazanda bol bol kitap okumayı planlıyorum. Uzun zamandır okul yüzünden okuyamıyordum, şimdi rahatça okur yorumlarım.

Bu sene çok yoğun geçti, lisedeki en iyi yılımdı. Çok mutluydum ama bitti. En çok üzüldüğüm ama aynı zamanda mutlu da olduğum bir yıldı. Zor şeyler yaşadım, öğrendim ama bu senenin bitmesini istemedim. Yeni sınıfıma çok çabuk alışmıştım. Arkadaşlarım çok iyiydi. Öğretmenler 3 yıldır orada olduğumuzdan bizi iyice tanıyorlardı. Her şey iyiydi ama her güzel şeyin de bir sonu var. Seneye sınav senem aktif olamam sanırım. Ama yine de boş vakit bulup kitap okuyup yorumlarım inşallah.

                                                    

Son olarak tekrardan herkese iyi Ramazanlar :) Oruçlarınız, namazlarınız, dualarınız hayırlısıyla kabul olsun.

Yine İstanbul’da patlama oldu, yine bir sürü can gitti, bir sürü yuva yıkıldı. Allah vatanımıza milletimize zarar verenleri mutlaka cezasız bırakmaz, ya bu dünyada ya da öbür dünyada cezalarını çekecekler. Zaman birlik zamanı. Mübarek Ramazan boyunca birlik içinde huzurlu ve mutlu oluruz, bir daha böyle kötü bir şey yaşamayız inşallah. Ramazan bittiğinde terörsüz bir şekilde yaşarız, iç ve dış düşmanlar da bizden uzak durur inşallah…



                                                        -AMARİL-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...