19 Eylül 2015 Cumartesi

FİLM YORUMU // GE(N)Ç ÇIRAKLAR (2013)


Vizyon Tarihi: 12 Temmuz 2013
Orijinal adı: The Internship
Yönetmen: Shawn Levy
Oyuncular: Vince Vaughn, Owen Wilson, Rose Byrne, Dylan O’brien
Tür: Komedi
Ülke: ABD

TANITIM:

Billy ve Nick bir şirketin pazarlama departmanında çalışan ve dijital dünyanın yeniliklerine ayak uydurmakta zorlanan iki pazarlama elemanıdır. Nihayetinde beklenen olur ve işlerinden kovulurlar. İşsizlik sorunuyla baş etmeye çalışan ikili, bir plan yaparak medya devi Google'ın stajyerlik pozisyonlarına başvuruda bulunurlar. Mülakata ve eğitim programına yoğun bir başvuru olmaktadır ve başvurada bulunanların küçük bir kısmı, sadece bu konuda çok zeki olanlar kabul edilmektedir. 

Başvuruda bulunanlarla karşı karşıya gelen ikili, eğitim programındaki herkesin yarı yaşlarındaki gençler olduğunu ve hepsinin alanında uzman olduğunu fark eder. Kendi farklarını ve tecrübelerini kanıtlamaya çalışırlar ve kıyasıya bir rekabet başlar. Dahası Billy ve Nick bu süreçte birbirleriyle de rekabet etmek zorunda kalır.

Komedi türündeki filmin başrollerini Owen Wilson ve Vince Vaughn paylaşırken, yönetmenliğini en son Çelik Yumruklar'a imza atmış olan Shawn Levy üstleniyor.
YORUMUM:

Az önce “Ge(n)ç Çıraklar”ı izledim ve gerçekten çok eğlenceliydi, çok öğreticiydi. Yani ben sadece basit bir komedi bekliyordum galiba. Ama sadece o değilmiş. Film bize takım ruhunun, birlikte bir şeyler başarmanın ne kadar önemli olduğunu da öğretiyormuş aynı zamanda…

Billy ve Nick bir şirketin pazarlama departmanında çalışan ve teknolojiden uzak duran belli bir yaşa gelmiş iki yakın arkadaş.

Bir gün onları işten kovuyorlar ya da çalıştıkları şirket batıyor tam emin değilim. Başlarında tam konsantre olmamıştım ve film sürekli takılıp duruyordu. O yüzden bazı sahnelerini tam izleyemedim. Ama film harika. Güzel vakit geçirmemi sağladı. Yani tamam muhteşem bir film değil belki ama güzel bir film. İzlenebilir düzeyde.


Neyse bunlar yeni iş arıyorlar. Nick yeni bir işe giriyor ama geçici. Daha doğrusu artık kendi işinin başında olmak istiyor. Billy de öyle. İşte Billy Google’da arama yaparken aklına Google’da stajyerlik yapmak geliyor ve başvuru yapıyorlar. Üniversite okumadıkları için net üzerinden üniversiteye kayıt oluyorlar. Mülakat da internet üzerinden yapılıyor. Billy gerçekten çok iyi laf yapıyor, yani bir insanı konuşarak her şeye ikna edebilir. Mülakatta sorulan soruya verdikleri cevap ise kahkaha atmama sebep oldu, o kadar çok güldüm ki bu filmde anlatamam yani :)

Bunlar bir şekilde stajyerliğe kabul ediliyorlar ve asıl kısım sonra başlıyor. Google’un binası harika. Üst kattan alt kata inmek için kaydırak bile var. Ayrıca uyku odaları da var :)

Billy ve Nick teknoloji hakkında kayda değer bir şey bilmedikleri için ilk başta takım tarafından dışlanıyorlar. Bu arada Google’da yaz sonunda yapılan seçmede sadece bir takım işe girebiliyor. Şartlar çok zor ama imkansız değil.
Bu iki arkadaşın takımda söz sahibi olması Quidditch Maçı ile başlıyor. Filmde en sevdiğim sahnelerde bu kısma ait. Harry Potter’ın efsane oyunu filmde de kullanılmış :)

Bilmeyenler için şunu da söyleyim: Quidditch Maçı, ODTÜ’de de oynanmaya başlanmış. Hatta dünyada Quidditch Birliği bile varmış.

Ayrıca Altın Snitch çok komik olmuş ya. O kıyafetler, top, yakalanması falan ;)

Takımdaki kişiler çok değişik çok farklı çok ilginç tipler. Zaten ikisi bunlar. Diğerleri grubun başı Lyle, umursamaz ve başını telefonundan kaldırmayan havalı Stuart (Dylan O’brien), zeki ama çılgın kız Neyha Patel, annesine karşı gelemeyen Yo-Yo.

Billy ve Nick bu farklı kişiliklerin bir takım olmasını sağlıyorlar. Onların takım olma çabaları, rakipleriyle durumları falan çok komikti.

Filmin son kısımları gerçekten güzeldi. İnsanın yüzünde kocaman bir gülümsemeyle kapatmasını sağlamışlar. Bence izleyin bir şey kaybetmezsiniz.
Filmi çoğu kişi Dylan için izlemiş.. Size bir sır vereyim mi? Ben de onun için izledim ;) Konusunu falan okumadım ya da diğer oyunculara bakmadım. Sadece Dylan’ın oyunculuğu için izledim. Biraz da kardeşim illa bunu izleyelim dediği için, bu da sır olarak kalsın :P Normalde dizimi izleyecektim. Ama kardeşimle arada böyle film gecesi yapıyoruz. Baharatlı kraker ya da patlamış mısır eşliğinde... Kış günlerinde de kahve ya da latte vazgeçilmezimiz oluyor. Yazın pek yapamadık ama kışın daha iyi oluyor. Derslerden biraz kurtulmuş oluyoruz :)

Bence izleyin filmi ;)
                                   -AMARİL-
                              



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...