30 Haziran 2021 Çarşamba

ÖLÜME TERK EDİLENLER – JANE CASEY

Merhaba :) Maeve Kerrigan serisinin başlangıç kitabını okudum. Kerrigan acemi polis ve cinsiyet ayrımcılığına maruz kalıyor. Kendini ispatlaması lazım erkeklerin arasında. Kadınlara tecavüz edip vahşice öldüren bir seri katili arıyor. Kitap aile içi şiddet, cinsiyet ayrımcılığı ve cinayetlere değiniyor. Oldukça hızlı okunuyor.


Maeve Kerrigan kendini kanıtlamak istiyor, zor bir görevi var, ekibindekiler kadınları küçümseyen tipler çünkü. Kadınların iş hayatında yaşadığı zorlukların da yansıtılması güzel olmuş bence. Gary diye birinden hoşlanıyordu o kısımlara da değinmiş yazar. Sonra adamın foyası ortaya çıktı. Bayağı sinir oldum o adama en başında da ısınmamıştım.

Kerrigan katili tesadüfen buluyor, sonuca ulaşmada da biraz sıkıntı vardı bence. Yine de hemen okunup biten polisiye kitabı isteyenler için iyi bir kitap. Kerrigan polisliği yapıp yapamayacağından başta emin olmasa da bu vakayı çözünce mesleğine daha iyi odaklanmayı istiyor. Bence diğer kitapları bundan daha güzeldir çok merak ediyorum onları.

Kitap çok basit kalmış gibiydi. Jane Casey’den daha önce de okudum ve gayet iyi yazıyor. Bu kitabı zaten çok kısa ve başlangıca değindiği için de basit tutmuş ya da fazladan kitap çıkarmış oluyum diye yazmış olabilir. Kitabı otobüste gelip giderken okudum hemen bitmişti, sürükleyici ama heyecan çok çok az. Kitabı sevdim mi sevmedim mi kararsız kaldım.

Polisiyeye başlangıç yapmak isteyenler için iyi bir kitap olabilir. Seriyi tamamlayım, Kerrigan’ın gençliği ve ilk vakasını öğreneyim diyenlere tavsiye ederim.

@hayatim__kitap ile #polisiyetutkunları ve @duygulu_okur ile #elimizdekikitaplarıokuyoruz gruplarımda bu ay #ölümeterkedilenler i okudum :)

en son mayıs sonunda yazmışım. Bu mayıs ve haziran benim için çok kötü geçti. sınavlar, ödevler kat kat zorladı bir de sağlık sorunlarım çıktı yine. Kardeşim beklenmedik şekilde ameliyat oldu burnundan mesela, şimdi iyi şükür. üniversite sınavına girdi onun stresini de yaşadık. amcam vefat etti. her şey üst üste geldi. rahat nefes alacak zamanı zor buldum. haziranın ortasından sonra biraz kendime vakit ayırabildim. kardeşimle geceleri dizi izliyoruz 6 tane falan bitirdik eğer yazabilirsem onları anlatmayı istiyorum. eski neşem yok hiçbir şey için uğraşasım da gelmiyor. yorum yazmak gözümde çok büyüdü, halbuki bi sürü kitap okudum ama işte canım anlatmayı istemedi. biraz akışına bıraktım. 2 gün önce de biontech ilk dozumu oldum bayağı ağrım var, kolumu kaldırmakta zorlanıyorum, sırtıma da yayıldı biraz ağrısı, gece ateşim çıktı hafif, akşamları halsizlik yaptı ama bunlar iyi şeyler demek ki aşı işe yarıyor. 

sizde durumlar nasıl? umarım iyisinizdir.

12 yorum:

  1. hepsini okuycam bu yazarın kitaplarının. üç dört tane alıp okumuştum. şimdi beş tane daha aldıım :) zamanın olursaaa "yeni kore dizileri1 adlı yazıma bi bak amaa, seni blogda görmek güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de aldım birkaç tanesini. serinin tümünü okumak istiyorum. o yazına baktım hemen, sen istersin de bakmaz mıyım :) çok iyi olmuş yazı böyl yazabilirsin izledikçe. zten sen hemen izliyorsun genelde. görmemişim çok altta kaldığı için. son yazılarına baktım çoğu kişinin dün.

      Sil
  2. öncelikle geçmiş olsun hem sana hem kardeşine, sonra antikorun bol olsun. Zaman her şeye ilaç diye düşünelim. Bu arada yazarı ve kahramanı oldukça tanıdık geldi ama okuduğumdan da kesin emin değilim, sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. inşallah. yazarın muhtemelen başka kitabını okumuşsundur. uzun bir serisi var maeve kerrigan ın başrol olduğu.

      Sil
  3. Geçmiş olsun ve başın sağ olsun. İnsan yoğun günler geçirince bloğa zaman ayırmakta zorlanıyor.

    Ben bu cuma tatile başlıyorum. Bir yıldır bu zamanı bekliyordum. İnşallah güzel zaman geçireceğim. Adana sıcakları zorlamaya başladı bile. 7/24 klima çalıştırıyoruz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zor oluyor yazı yazmak öyle zamanlarda. kafamı toplamaya da bloga bakmaya da zamanım olmadı.
      size iyi tatiller Şule abla çok güzel geçer inşallah sevindim senin adına :) ankara bile çok sıcak klima da yok biz de camları açıyoruz Allah tan en üstteyiz de bazen esiyor akşam da terasa çıkabilirsek çıkıyoruz.

      Sil
  4. Sana ve kardeşine geçmiş olsun ve amcana Allah rahmet eylesin. Zor durumlar.
    Polisiye kitapların bol detaylı ve derinlemesine işlenenleri severim. Gerçeğe ne kadar uygunsa o kadar iyidir. O yüzden bu kitap beklentimin altında kalır sanırım. Kapağı da güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. evet ben de detaylı işlenenleri severim. o yüzden çok beğenemedim. muhtemelen sen de hayal kırıklığına uğrarsın.

      Sil
  5. Yaşadığınız sıkıntılara üzüldüm, geçmiş olsun, başınız sağ olsun. Bu aralar blog okurken yazarken ben de kendimi zorluyorum. Belki ülke gündemi beni fazla etkiliyor. Umarım her şey yoluna girer en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. evet ülke gündemleri zaten başlıca hayattan soğutma sebebi. yazmak zor oluyor kafa doluyken. inşallah yoluna girer her şey

      Sil
  6. Tam benlik kitap bu ara felsefe, tarih derken uzak kaldım canım cinayet romanlarından 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okursun inşallah. ben de tarih felsefe okumak istesem de onlara sıra gelmiyor.

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...