11 Mayıs 2021 Salı

ARZUHAL – SADİYE EROL AYKAÇ

Merhaba çok güzel bir kitap okudum yine. @hobicim54 moderatörlüğünde @nesilyayinlari ndan çıkan @sadiye_erol_aykaç ‘ın kitabı #arzuhal i okuduk. Tasavvufi, tarihi yönü var. Ayrıca kurgu ve gerçeğin karıştığı bir hikâye ve İmamı Rabbani Hazretlerinin hayatı mevcut kitapta. Severek okudum sayfalar akıp gitti. Dünya telaşesine battığımız şu günlerde huzur veren bir kitap okudum. Kitapta 2 kısım var biri İmamı Rabbani Hz. hayatı Diğeri Zühre’nin hikayesi.

İmamı Rabbani hz. Hindistan’ın dini yönden en karışık olduğu zamanlarda yaşamış. Tüm dinlerin birleştirildiği bir saçmalık oluşturmuş o zamanın sultanı ve İslam’ı aşağılamış hep. Çok alim olduğu halde birbirlerinde kopuklarmış ve İmamı Rabbani onları birleştirmiş. Çok faziletli bir alim, Peygamber efendimizin Sıla diye adlandırdığı müjdenin mazharı İmamı Rabbani. Peygamberimizin uzak diyardakileri mektupla dine çağırmasından feyz alıp kendisi de mektuplar yazmış. İnsanlara hakikatleri bu bilgi dolu mektuplarla anlatmış. Ben adını duymuştum ama hayatını hiç bilmiyordum nasip bu güneymiş. Her daim sevgi ve muhabbetle yaklaşmış, sesini pek yükseltmezmiş. Sakin biriymiş. Allah’ın dostuymuş ve çeşitli haller yaşamış. İman derecesi yüksek, okuyup tefekkür edip kendini geliştirmiş bir zat. Hem de çocukken bile belli olurmuş ondaki farklılık. Her daim insanları etkilemiş, insanlar ondaki o ruhaniyete kapılıp öğrenmeye gelmişler daha fazlasını.


Gerçekle kurgunun iç içe geçtiği hikayede ise Ömer, Zühre, Hace Alaeddin var. Hepsinin hayatı birbirine bağlı ve onları birleştiren ise İmamı Rabbani hikmeti. Onlar Bursa’da 1997 yılındalar. Ben bu tarz farklı zaman dilimlerinde yaşamış ama birbirine bağı olanların anlatıldığı kitapları severim. Hem de tasavvuf ehlini de içeren bu kitap çok hoştu.  Zühre’nin Ömer’in yaşadıkları güzel anlatılmıştı. Ömer Hindistan’da anne ve dedesini kaybedip babasıyla türlü zorluklar sonucu mülteci olarak Türkiye’ye sığınıyor, Hace Alaeddin ona dergahın kapısını açıyor. Dergahın anlatıldığı sayfalar, Zühre’nin özlemle sevgiyle bahsedişi huzur verdi okurken. Zühre böylesine İslam’ın yaşandığı bir yerdeyken sonra kötü arkadaşlara meyledip hataya düşüyor. Aslında bize çok benziyor. Her insan bir kez de olsa İslam’la tanışırmış ya, ama İslam’ı yaşamayı seçen ve seçmeyenler varken bi de gerçekten doluca İslam’la haşır neşir olanlar vardır bu dünyada. Zühre o gerçek kısmındaymış, ağır gelmiş bazı şeyler ve eksiklik duydukları da varmış. Hata etmiş her insan gibi. Onun pişmanlığını, geçmişini, af dileyişini okuyoruz. Çıkarılacak çok ders sundu onun hayatı da. Neler olup bittiğini çokça merak ettim. Sonu da etkileyiciydi. Bir çırpıda okunan güzel bir eser, roman içinde roman :)

10 yorum:

  1. Bu güzel tanıtım için çok teşekkürler Hilalciğim. İnşallah okumak isterim. Sağlıcakla 😊🙏🌺🤚

    YanıtlaSil
  2. Kitap ilgimi çekti, not aldım. Teşekkür ederim tanıtım için. :)

    YanıtlaSil
  3. Emeğine sağlık. En güzel bayram mesajları başlıklı yazıma yapmış olduğunuz yorumdan dolayı çok teşekkür ederim İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  4. Alla Alla ne ilginç konu, paralel evrenler yaniii, zaman kayması veya hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında öyle değil geçmiş anlatılıyor ama zaman kayması falan yok. daha gerçekçi zaten gerçekte yaşananlardan ilham alıp yazmış yazar çoğu gerçeğe dayanıor.

      Sil
  5. çok güzeldi belki sonra okursun :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...