12 Mayıs 2017 Cuma

HAYVAN SEVGİSİ VE İNSANLIK NAMINA BİR KAÇ SÖZ...


Bugün çok kötü bir şey oldu. Sözde iyi niyetli bir yaklaşımla bir hayvanın hayatını kararttılar...

Kütüphaneye ders çalışmaya gittik arkadaşımla. Ben oraya hiç gitmemiştim daha önce. Baya güzeldi ferahtı. Hatta içeride iki kedi vardı bir anne bir de yavrusu. Kedilerden pek hoşlanmam.  Ama o ortam ve kediler özleşmişti sanki. Bu çok hoşuma gitti. Ne  güzel dedim içimden hayvansever insanlar demek ki. Sonra bizim ayrilmamiza yakın çok kötü bir şey oldu. Ben arkadaşımla dışarıda konuşurken olmuş bu ben fark etmemiştim. Sonra içeri girerken anne kediyi fark ettim. Çok Üzgündü sanki, her yere gidip mirildaniyordu. Sanki ağlar gibiydi sanki duyun sesimi der gibiydi...


Diğer arkadaşıma sordum ne oldu diye çünkü o da ağlar gibiydi biraz. Kedinin yavrusunu götürdüler dedi. Algilayamadim önce, geri getirirler demi dedim Hayır dedi. Bi tane genç kız almış götürmüş. Öylece annesinden ayırmış. İnanamadım. Kütüphane görevlileri de izin vermiş buna. Çok sinirlendim, üzüldüm. O kedi bir anne sonuçta her yerde yavrusunu arıyordu. Yaşlı olan Kütüphaneciye gittim söyledim. Nasıl böyle bir şey yaparsınız onu yavrusundan nasıl ayırdınız?? Adam bana bu yaptıkları iğrenç şeyi savunuyor bir de. Biz onlara bakamayız , bir gün sokakta araba altında kalır diye. Şaka gibi ya. Kendilerini iyilik yaptı sanıyorlar. Daha sonra bi sürü şey söyledim. Bagiracaktim ama sakın kalmaya çalıştım insanlar ders çalışıyor diye. Sonra durmadım daha fazla arkadaşım da gitmişti zaten. Sonra başka bir kadın geldi konuşalım dedi. Öğrendim ki diğer 2 yavrusunu da birilerine vermişler. Sanki bir eşya gibi. Adam da kendini haklı çıkarmak için napalım kız çok ısrar etti diyor. Gelde sinirlenme!

O hayvanların ağzı var dili yok diye, kendilerini savunamazlar diye bunu yapmaya hakları yok!!

Genç bi kız almış ya, sen kim oluyorsun daha kendine bile bakamıyorsun daha annesinden  süt içen bir kediyi sırf beğendin diye nasıl sahiplenirsin? Bu nasıl hayvanseverlik?  Bu vicdansizlik be!

İnanamıyorum insanlar ne kadar aç gözlü ? nasıl bu hale geldik? Her beğendiğin sevdiğin şeyi sahiplenmek  zorunda misin? Kütüphaneye geldiğinde zaman seversin yani. Eğer ki o kız bu yazımı okursa gidip yavruyu annesine kavuştursun. Ya kütüphanede bıraksın ya da hem anneye hem yavruya baksın ! 

Gerçekten çok sinirlendim. O kedinin Mahsun bakışları çok içime dokundu. İnsanlar çok duyarsız. O kadar bencillesmisler ki insan olduklarını bile unutmuşlar. Seninde yavrunu zorla elinden alsalar ne hissederdin? Hayvanların da insanlarında kendi yavrusu kıymetlidir. Bir gün bunu anlarsak her şey iyi olacak. Doğanın ve hayvanların değerini bilmemiz lazım. Onları korumamız lazım. Onlara sahip çıkacaksak  sevdiklerinden ayırmadan çıkalım.

Sevmek bu mudur ya? İnsanlar bunu sadece hayvanlara değil insanlara da yapıyorlar. Zorla sahip olmaya çalışıyorlar. Uzaktan sevmek en güzeli değil midir? Bakmaya bile Kıyamamaktir sevmek. Sevdiğiniz bir şeye/kişiye  sahip olmaya değil onu anlamaya çalışın. Neyse konuyu dağıtmadan devam edeyim.

Anlamıyorum o hayvanların bedelini vebalini nasıl ödeyecekler? Bu dünyada olmasa da o konuşamayan hayvanlar o zarar verdiğimiz güzelim Doğa ahirette konuşacaklar!

Lütfen bu şekilde davranmayın. Bir sürü sahipsiz kimsesiz hayvan var barınaklarda onları alın çok istiyorsanız.

İnsanlar çok değişti gerçekten. Önceden daha samimiydik birbirimize Güvenirdik ağaçlara çiçeklere kuşlara kedi ve Köpeklere çok değer verirdik. Şimdiyse bir hevesle hayvanlar alınıp sonra sokağa atılıyor. Böyle yapan Tanidiklarinizi uyarın onları biraz olsun gerçek hayvan sevgisine ve insanlığa davet ediyorum...


-Amaril-

6 yorum:

  1. Hayvansever olsalardı annesinden yavrusunu ayırmadan bakmaya çalışırlardı. Yavru kedi tek başına kalmış ve sahipsiz kalmışsa o zaman haklı olabilirler ama annesi varken ayırmak vicdansızlık. Hevesini almak için böyle bir şeye kalkışmak hiçbir iyiliğe sığmaz. Konuya değindiğiniz için teşekkürler ve belki bir kaç kişi bu yazı ile kendine gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim kızdığım da bu işte. İnsanlar çok duyarsizlasti. İyilik yapmaları gereken yerde bile kötülük yapıyorlar. Birileri belki fark eder diye yazmak istedim. Çünkü çok huzunlendim bu olaya ve birilerine anlatmak istedim. Okuduğunuz için teşekkürler :)

      Sil
  2. O kadar çok cöplere atiorlar ki bebekleri bu olanlara sasirmiyorum.İnsana bile acimayan hayvana acırmi :( ama günah ya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru dediniz insana bile acimiyorlar ki bu masum hayvanlara nasıl acısınlar? Artık vicdan kalmamış bazılarında malesef...

      Sil
  3. Gerçekten inanamıyorum. Nasıl bir zeka sahibiymiş o insan? Anne kediye çok üzüldüm. Sonuncu da gidince iyice perişan olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya zekasindan söz edilemez bence. Anne kedinin halini gorseydiniz daha çok kizardiniz. Çok Üzgündü gerçekten. Dediginiz gibi son yavrusu da gidince iyice kötü olmuştur artık avunacağı bir başka yavrusu yok. Yavruları daha 45 günlük falanmis daha süt emiyorlardi yani...

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...